October 5, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

ДЕСИГН МАТТЕРС. – Рантс – Аутоектремист.цом ~ гологлава, нелакирана истина са високим електронима…

Напомена уредника: У овонедељном издању, Питер разматра зашто је “Десигн Маттерс” више него икад. И у продужетку Рант-а, приказујемо нови Хиундаи 6 концепт у “Он Тхе Табле”, као и појављивање Девоа као што је представљено у нашој АЕ песми недеље. Питерово следеће поглавље “Тхе Мусцле Боис” се може наћи у Фумес-у, што је његов славни поглед на В8-ове са великим отвором у америчким спортским тркама. А у Тхе Лине-у имамо покривеност Ф1 из Силверстона, ИНДИЦАР из Мид-Охаја, ИМСА из Цанадиан Тире Моторспортс Парка, и НАСЦАР и Транс Ам из Роад Америца. Уживајте! -ВГ

Питер М. ДеЛоренцо

Детроит. У претходној колумни о „бладтастичном“ дизајн, И поново узбуркао лонац међу верницима АЕ као и са инсајдерима из индустрије. Неки читаоци су били запањени сличностима профила који су приказани код различитих произвођача, што је разумљиво када сте заиста у могућности да их видите супротстављене један другом.

Али опет, није требало да буде изненађење. Чланови дизајнерске заједнице већ деценијама опонашају и искрено кидају једни друге. Школе дизајна су допринеле овом феномену тако што су избациле дипломце који су предавали са сличним перспективама, а који потом одлазе да раде у дизајнерским кућама произвођача. Да, наравно, безбедносни стандарди и захтеви за унутрашњу амбалажу долазе у игру, али систематска благост која је преплавила оно што би требало да буде најузбудљивији део пословања резултирала је хомогенизацијом дизајна која је исцрпљујућа.

Као што сам често говорио, дизајн је Крајњи Почетни диференцијатор производа, а у преласку у ЕВ доба, убедљив дизајн ће постати још критичнији. Са сличним дизајном платформе батерија – званим „скејтборд“ – и другим техничким заједничким карактеристикама као што су домет и могућност пуњења, изглед и присуство возила на улици директно ће утицати на жељу потрошача. То не значи да дизајн ентеријера није важан – јер свакако јесте – на крају крајева, ту проводимо све наше време у вожњи. Али узбудљиви, револуционарни ентеријери никада неће бити довољни сами по себи прво морате да привучете потрошача да погледа изблиза, а спољашњи дизајн то чини, без обзира колико је ентеријер импресиван.

Од првог дана пословања аутомобилског дизајна, који је започео одељењем „Уметност и боје“ у Генерал Моторсу 1930-их под управом Харлија Ерла, концепт „досега“ дизајна је био стална борба. Најлакше је било да се уради у дизајнерском послу – пре него што је Ерл стигао на сцену – било је остати на курсу, направити неколико подешавања и назвати то добрим. Овај став се одржавао чешће него не током претходних деценија. Али у врхунцу Детроита, отприлике од средине 50-их до раних 70-их – када је ГМ Стилинг (сада Дизајн) често постављао тон за целу мејнстрим аутомобилску индустрију – свака година је била значајна година, јер су „домет дизајна“ биле оперативне речи дана. Остати на месту тада није била опција, и сваке године је низ иновативних дизајна био покренут на давно изгубљени „Дан објава“, при чему су се произвођачи борили за пажњу потрошача са дизајном који је прошлогодишњу линију учинио тренутно застарелом. (Планирана застарелост није увек била лоша ствар.) А Бил Мичел, Еарлов надарени наследник, био је апсолутни маестро у томе.

Разумевајући ово и упркос ономе што сам претходно представио, није све изгубљено, јер евокативни дизајни – иако их је мало и далеко између њих – још увек имају начин да се појаве, што је веома добра ствар. С обзиром на оно што знам, имам неколико коментара о томе шта излази и шта следи…

(БМВ)

Био сам веома критичан према БМВ-овом преласку на претерано претерани фронт-енд у прошлости, али даћу БМВ дизајнерима ово: 1. Барем имају јасну тачку гледишта на коју директно утичу незаборавни дизајни од најранијих почетака компаније . И 2. Предњи крај и нефункционална решетка заправо најбоље функционишу на њиховим кросоверима/СУВ-овима. То не значи да се баш загревам за изглед, али схватам. Ако је икада постојала графичка демонстрација „дизајн досега“, то је то.

(БМВ)

Предњи део на предстојећим електричним СУВ-овима ће имати друге функције – да смешта безброј сензора, итд. – и из перспективе присуства на путу неће бити грешке када БМВ наиђе на вас.

(БМВ)

Предњи део БМВ лимузина може изгледати додатно и непривлачно, али признаћу да тркачка верзија БМВ купеа није лоша. Уопште није лоше.

(Мерцедес-Бенз)

Мерцедес-Бенз има директно супротан проблем од БМВ-а. Нови потпуно електрични водећи модел компаније, ЕКС 580 4Матиц је врхунска луксузна лимузина вредна више од 150.000 долара која тврди да је најаеродинамичнији производни аутомобил на свету, са Цд-ом од само ,20. Препун је гомилом гее-вхиз ствари, у које тренутно нећу улазити, али нема ничег чудног у његовом дизајну. У ствари, одмах се заборавља. С обзиром на потпуно нови, чист екран рачунара могућност дизајнирања за будућност ЕВ, ово шта су дизајнери Мерцедес-Бенза смислили? Не. Врло. Добро.

(Мерцедес-Бенз)

Једна ствар у вези са новим ЕКС то ради резонантан је унутрашњост. 56” МБУКС Хиперсцреен екран је заиста добар, али у овом случају они нису први. ГМ-ов широки, скоро целокупан дисплеј који је дебитовао у Цадиллац Есцаладе-у ’21. стигао је први, а предстојећи суперлуксузни водећи модел из Цадиллац-а – Целестик – ће имати још шири екран преко целог екрана. Али за сада ћу дати МБ кредит – ова ИП адреса је супер глатка.

(Хиундаи)

Ево шта Хиундаи каже о новом ИОНИК 5 ЕВ: “Хиундаи ИОНИК 5 футуристичког изгледа заснован је на Хиундаијевој револуционарној електричној глобалној модуларној платформи (Е-ГМП), која пружа брже пуњење, повећан домет вожње, супериорно руковање и више унутрашњег простора. Поред тога што револуционише одрживу мобилност, ИОНИК 5 нуди ентеријер који пружа потпуно ново искуство у аутомобилу – редефинисање животног простора и простора за кретање. Еколошки прихватљиви материјали, као што је еко-обрађена кожа и рециклирано предиво, се интензивно користе у ИОНИК 5.” Овај кросовер/хечбек ствар у последње време добија велику пажњу. Са добрим разлогом. Облик свакако није револуционаран, али целокупно извођење је као концепт аутомобила. И дефинитивно има јасну тачку гледишта. Испоручује ли се? Рецимо само да се померио од џиновског „видећемо“ у оно што се дефинитивно чини.

(Хиундаи)

Унутрашњост ИОНИК 5 припада савременој „минималистичкој“ школи дизајна ентеријера, са свиме упакованим на екранима. Није баш неочекиван приступ, али изгледа чисто, једноставно и без сумње ултрафункционално. Потпуно обелодањивање? Волим мераче, било на месту или виртуелно представљене. И свиђају ми се нови, сада обавезни екрани када изгледају као инструменти старе школе, или се барем могу програмирати да изгледају тако. Уз то, порастао сам да ценим – и заиста волим – хеад-уп дисплеје, посебно ако су добро изведени.

(Хиундаи)

Детаљи спољашње површине на ИОНИК 5 су његова привлачна карта за цртање. Овај аутомобил ће одјекнути код све више купаца када га виде у реалном времену. Не, уопште није револуционаран облик, али спољашњи дизајн дефинитивно привлачи људе да науче више.

(Хиундаи)

Поглед позади на ИОНИК 5 је изразито шум, што је директно резултат модификованог облика скретнице. Није проблем, али ни у ком случају није најбољи поглед.

(Киа слике)
Када говоримо о Хиундаи ИОНИК 5, заиста морате да додате неку перспективу дискусији. А та перспектива долази из Хиундаи/Киа конгломерата у облику Киа ЕВ6. Заснован на истој архитектури ЕВ као и ИОНИК 5, Киа ЕВ6 представља потпуно другачији карактер и личност на улици. Неки посматрачи су убеђени да је ИОНИК 5 авангарднији од два дизајна, али ја се враћам на то. Да, у почетку, Хиундаи изгледа више као концепт аутомобил, а Киа је традиционалнија од та два, али након што сам видео ова два аутомобила буквално један поред другог на паркингу, нисам баш сигуран у то . Обојица нуде свеже перспективе дизајна, при чему је Хиундаи у почетку препознатљивији, али Киа дизајн је суптилнији и има више дешавања на први поглед, посебно са задње стране. Обе ове машине указују на растућу креативну моћ дизајнерске куће Хиундаи/Киа и чињеницу да је ово тхе сила на коју треба рачунати у овом тренутку у мејнстрим аутомобилској индустрији.


(Порше)

Сада, за нешто потпуно другачије од, од свих аутомобилских компанија, Порсцхе. Ево шта они имају да кажу: „Инсигхт: Интериен оф тхе Ренндиенст Студи. Дизајнери у Стиле Порсцхеу у Вајзаху путују далеко у будућност мобилности. Они размишљају и осмишљавају визије за прекосутра како би извели кораке за сутра. Питају се колико далеко могу да прошире Порсцхеов дизајнерски језик и на које производе би то могло да се примени. Тако је настао Ренндиенст. Миниван концепт дизајна ентеријера погодан за породицу за до шест особа. Изазови попут ових одржавају свет идеја дизајнера свежим.” Хајде не? Након што смо раније расправљали о „дизајну домету“, ово је класичан пример територије коју Порсцхе не истражује, осим ако се аутомобилска компанија у потпуности удаљи од било чега што би иоле личило на њене оснивачке принципе. Ово је једна од оних концептуалних идеја која никада није требало да угледа светлост дана. Као у, ВТФ? И зашто?

(Порше)

О, погледајте, још једно извођење ентеријера будућег комбија. Не хвала.

(Порше)

Црингевортхи чак и не почиње да то покрива. „Размишљали смо о томе како бисмо и даље могли да дамо изразит Порсцхе стил путничком простору који је толико удаљен од класичног ентеријера спортског аутомобила“, рекао је главни дизајнер Мицхаел Мауер. „И како би се могла дизајнирати аутономна вожња“, објашњава Мауер. О другом аспекту свакако вреди разговарати. На крају крајева, спортски аутомобили су симбол самоопредељења. „Не претпостављамо да наши купци желе да одустану од коришћења волана“, каже Мауер. Ох, зашто не? Када сте овако далеко, да ли је то заиста важно? Ово ће бити записано у нашој Кући славних „Одговор на питање које апсолутно нико није постављао“.

Разговор о гигантима као што су Ерл и Мичел раније могао би изгледати чудно ван додира када је реч о данашњим изазовима дизајна, али мислим да је то ускогрудна перспектива. Као што сам раније подсетио своје читаоце, у свакој аутомобилској компанији на планети има људи из многих дисциплина. А неколицина њих је можда чак и успела да се попне на врх у својим аутомобилским компанијама са нетакнутим духом и страшћу, што у данашње време није лош подвиг.

Али, суочени са пословањем које из дана у дан постаје све ригидније, регулисано и не преузима ризик, још увек треба научити лекције из наслеђа посебно Била Мичела. Ако ништа, ми мора сети се онога што је заиста важно у овом послу изнад свега – нечега што је инстинктивно знао у свом стомаку – а то је да никада не заборави Душа машине, и оно што је чини живим, дисајућим механичким каналом наших нада и снова.

И да у току пројектовања, инжењеринга и изградње ових машина, сви треба да циљају више и да гурају јаче – са немилосрдном, непоколебљивом страшћу и љубављу према аутомобилу који је толико моћан и непопустљив да га комисија не може победити -мислити или закопани у бирократској осредњости.

Само се надам да има довољно визионарских лидера у дизајнерској заједници да подигну дисциплину до нових висина, док се мучни погрешни кораци држе на минимуму.

Јер дизајн је битан, вероватно више него у било ком другом тренутку у историји аутомобила.

И то је високооктанска истина за ову недељу.

Напомена уредника: Претходним издањима АЕ можете приступити кликом на „Следећи 1 унос“ испод. – ВГ