May 20, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Ево Студебакера са Порсцхе-овим погоном за који нисте знали да постоји

Док сам ове недеље посетио Национални музеј Студебакер у Саут Бенду у Индијани, не могу рећи да сам очекивао да ћу унутра пронаћи нешто што би могло бити чак тангенцијално повезано са Порсцхеом. Док је Студебакер учинио уговор са Порсцхеом да направи неколико прототипова, укључујући В6 лимузину са предњим мотором почетком 1950-их, ниједна се никада није остварила. Ово није тај аутомобил, нити га је наручио Студебакер или Порсцхе. То је Студебакер Ларк из 1959. покретан Порсцхе 356 мотором од 1500 кубика који је стршио позади.

Како прича иде, Цуртисс-Вригхт из Њу Џерсија је купио Ларк-а за инжењерску вежбу и одузео му оригинални погон са предњим/задњим погоном. Користећи Порше мотор од 60 коњских снага и неке делове Фолксваген аутобуса, фирма је спојила Ларк са ваздушним хлађењем задњег мотора. Узимајући у обзир да је „компактни“ Ларк био доста већи и тежи од 356, а његов најмањи фабрички мотор – редни шесторац од 170 кубних инча – производио је око 90 коњских снага, Ларк са ваздушним хлађењем се тешко може сматрати брзим или спортским. Хецк, у то време Студебакер је понудио Ларк са В8 мотором који је могао да спринта од нуле до шездесет за мање од 10 секунди, што је био велики подвиг касних 1950-их. Плашим се да овај Ларк са Порсцхе-овим погоном можда није био у стању да постигне ни шездесет!

У сваком случају, Цуртисс-Вригхт је недавно добио права за производњу ротационих мотора у стилу Ванкел у САД по уговору са немачким произвођачем аутомобила НСУ. Компанија је планирала да користи моторе у авионима, али неки верују да је ова мешавина Порше-Студеа требало да буде прототип за нови амерички компакт са ротационим погоном са задњим мотором. Инжењери Цуртисс-Вригхта развили су резервоар за гориво и систем за монтажу резервне гуме у Ларковом оригиналном одељку мотора који је изгледао можда спреман за производњу, и уклонили су тунел за пренос из аутомобила како би демонстрирали удобност равног пода коју пружа померање мотора уназад.

Очигледно, прототип никада није прошао даље од те фазе, а аутомобил је брзо заборављен. Можда је то био пројекат кућног љубимца некога из Цуртисс-Вригхта, или је то био брзи кварц о коме нико није водио белешке, али постоји врло мало документације о овом аутомобилу у свету. Очигледно је продат као обичан стари половни аутомобил. Ових дана седи у доњој галерији отвореног складишта музеја Студебакер, причајући своју неиспричану причу. И то чудно. Ако икада будете у том подручју, дугујете себи да свратите и проверите ову чудну историју суседне Поршеа.