March 27, 2025

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Зашто је сваки НАСЦАР аутомобил другачији, али и исти

Зашто је сваки НАСЦАР аутомобил другачији, али и исти

Постоји неколико хобија које спортско кладионичари имају осим спортског клађења. Многи више воле да играју на онлајн казиноали неки такође воле да гледају НАСЦАР расе. Постоје суптилне разлике у возилима која учествују у НАСЦАР-у, упркос чињеници да сваки аутомобил који се такмичи у НАСЦАР-у мора да се придржава строгих стандарда.

Када су трке берзанских аутомобила први пут почеле 1940-их, возачи би куповали своја возила директно од дилера без икаквих промена. Користили би исте аутомобиле које су у то време возили обични људи у њиховим заједницама. 1948. је била година у којој је рођен НАСЦАР. Већина раних тркачких стаза била је направљена од земље. Стога је организација дозволила модификације на возилима како би се повећао њихов век трајања.

Дошло је до сталног повећања броја дозвољених модификација током година, што је довело до постепеног побољшања укупних перформанси возила. Једина значајна разлика између данашњих НАСЦАР возила налази се у њиховим моторима и каросерији.

Сваки аутомобил је идентичан у сваком погледу, укључујући свој свеобухватни дизајн, његове гуме, суспензије, системе за довод горива, електричне компоненте и мењач. Тренутно постоје три различита произвођача који производе возила за НАСЦАР серију:

Свака од ових фирми је у обавези да НАСЦАР-у достави свој дизајн мотора ради добијања одобрења. Аутомобили следеће генерације, такође познати као Ген-7, користе се у свим НАСЦАР такмичењима. Ови тркачки аутомобили су развијени да би серијски аутомобили што више личили на возила којима је дозвољено да се возе на јавним путевима. Године 2022. први пут је имплементиран овај дизајн као узорак.

Сваки аутомобил који учествује у НАСЦАР трци мора бити у складу са строгим скупом правила и прописа или је у опасности да буде дисквалификован, кажњен или кажњен поенима. Тркачким тимовима је дозвољено да поново користе одређене компоненте и постоји значајан простор за промене у неким аспектима.

На пример, блок мотора и главе цилиндара могу се преправити у оквиру одређених толеранција како би се побољшале перформансе мотора. Сви мотори морају имати В8 запремину од 358 кубних инча (5,86 литара) и снагу од 750 коњских снага како би били у складу са квантитативним спецификацијама за мотор.

Садашњи прописи о коњским снагама које НАСЦАР има на снази ограничавају производњу на 670 коњских снага на већини стаза и 510 коњских снага на супербрзи. Због строгих правила која су на снази, перформансе сваког мотора су скоро идентичне. Пошто НАСЦАР не дозвољава тимовима да користе турбо моторе, ни једно возило у историји спорта се никада није такмичило са њим.

Како би осигурао да се сви возачи и типови возила такмиче на једнаком терену, НАСЦАР је усвојио шаблон под називом тркачки аутомобил следеће генерације. Шасија, која служи као основа за тркачки аутомобил, укључена је у шаблон, а заваривање челичних цеви се користи за завршетак скелета возила.

Тимови ће затим причврстити сопствене шкољке каросерије на шасију, користећи предње разделнике, бочне прагове и задње маске које су посебне за произвођача. Ово ће сваком возилу дати свој јединствени изглед, а истовремено ће задржати терен као целину у смислу његовог укупног дизајна. Овај документ служи као смерница за све морају поштовати да би били сертификовани за такмичење.

Тркачка серија позната као НАСЦАР одвија се на великом броју стаза, од којих свака може бити постављена на више различитих начина. Тимови користе низ различитих аеродинамичких конфигурација, понекад познатих као „пакети“, у зависности од тога који од њих највише побољшава њихово управљање на датој стази.

На кратким стазама ће се фаворизовати конфигурације шасије са мањим највећим брзинама и компактнијим радијусима окретања, док ће се на дужим стазама дати предност возилима са већим вршним брзинама. Аутомобили који се користе на кратким стазама су пројектовани да имају превелику количину потисне силе како би се повећало трење и способност возача да задржи аутомобил на стази током брзог или веома уског кривина.

Извор слике: Русселл ЛаБоунти / НКП / ЛАТ Имагес