May 21, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Порсцхеов следећи водећи модел биће ЕВ кросовер

Упркос томе што ентузијасти тврдокорних мотоспорта заједнички проглашавају 911 Порсцхеовим највећим моделом свих времена, тренутно га надмашује потпуно електрична Таицан лимузина. Као подружница Фолксваген групе, Порсцхе је већ био спреман да електрификује целу своју линију у ишчекивању владиних ограничења за моделе на бензин. Али интересовање потрошача за хигх-енд ЕВ можда убрзава процес.

У понедељак је генерални директор Порсцхеа Оливер Блуме потврдио планове за лансирање потпуно електричног кросовера постављеног изнад Цаиенне-а и Мацана који ће вероватно постати најскупље возило бренда. Ово се ради како би се помогло у припреми пумпе за предстојећу иницијалну јавну понуду о којој нећемо моћи да сазнамо док не сазнамо више о томе како изгледа његов споразум са Фолксвагеном о структури делимичног листинга. Али такође се чини да Порше верује да има доброг новца у електричним возилима. Узимајући у обзир колико су добри кросовери са високом маржом радили, ово изгледа као природан напредак у њиховој линији.

Блуме је рекао да ће то возило бити „веома спортска интерпретација“ СУВ-а – који је већ у марки – али није дао додатне информације о томе шта ће модел понудити. Под кодним именом К1, кросовер ће се производити у Лајпцигу пре краја деценије. Порсцхе тренутно не жели да ода превише и изгледа да ће возило вероватно проћи кроз прилично интензиван развојни циклус због хардвера за који се каже да ће бити укључен.

Прошлог новембра, Аутомотиве Невс процуреле информације о продавцима да би кросовер К1 требало да стигне негде после 2025. године и да би могао бити довољно велик за трећи ред седишта. Од тада смо такође чули да ће потпуно електрични водећи модел укључивати хардвер из Миссион Р фокусираног на мото спортове – односно његов 920-волтни електрични систем дизајниран да побољша ноторно споро време пуњења ЕВ.

Али тешко је рећи колико озбиљно треба да схватимо овај будући модел. Порсцхе веома очигледно покушава да подстакне инвеститоре уочи ИПО-а, а сродна најава се више фокусирала на садашње позиционирање компаније, могућности за раст и етеричне изјаве о томе како редефинише луксуз.

„Порше је глобални и култни луксузни бренд. Ми смо 100 одсто спортски аутомобил и 100 одсто луксуз“, рекао је Блум. „Као ексклузивни произвођач спортских аутомобила који користи економију обима из наше сарадње са Волксваген групом, ми смо у слаткој тачки луксузне аутомобилске индустрије. Ово резултира могућностима структуралног раста за нас.”

[Image: Porsche]

Постаните инсајдер ТТАЦ-а. Сазнајте најновије вести, карактеристике, ТТАЦ снимке и све остало што прво долази до истине о аутомобилима претплатите се на наш билтен.