May 21, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Произвођачи аутомобила улажу милијарде у батерије за ЕВ

Стеллантис, компанија задужена за америчке аутомобилске брендове Јееп, Цхрислер, Додге, Рам, Фиат и Алфа Ромео, објавила је 24. маја да ће у партнерству са Самсунгом изградити нову фабрику за производњу батерија за електрична возила вредна 2,5 милијарди долара у Кокому, Индијана . Стеллантис има своје намере да прода пет милиона електричних возила на батерије годишње до 2030. године, и биће му потребан озбиљан подстицај да би се постигао тај циљ међународни конгломерат тренутно не нуди никаква електрична возила на продају у САД.

Локација у Кокому је централно лоцирана за неколико Стеллантисових фабрика за склапање возила на средњем западу и у непосредној близини базе добављача компаније. Планирано је да изградња почне касније ове године, са производним капацитетом на мрежи до 2025. Компанија предвиђа да ће нова фабрика за монтажу отворити око 1.400 нових радних места, а управљаће се као заједничко предузеће заједно са партнером брендом Самсунгом.

„Пре нешто мање од годину дана, посветили смо се агресивној стратегији електрификације коју је усидрило пет гигафабрика између Европе и Северне Америке,“ рекао је Карлос Таварес, извршни директор Стеллантиса, у издању. „Данашња најава додатно учвршћује наш глобални отисак у производњи батерија и демонстрира Стеллантисову тежњу ка декарбонизованој будућности зацртаној у Даре Форвард 2030.“

Дакле, како се Стеллантисови планови слажу са оним што се већ дешава у пејзажу производње електричних возила?

Тесла тренутно има највећу фабрику ЕВ батерија на свету, управљајући својом Гигафабриком у сарадњи са Панасониц-ом изван Рена, Невада. Такозвана Гига Невада отворена је 2016. године и тренутно производи батерије за многа Тесла возила. Објекат вредан 5 милијарди долара дизајнирао је и изградио Тесла са око 1,5 милијарди долара у виду државне помоћи и одложених пореза. Фабрика није намењена само за производњу нових Тесла 2170 никл-манган-кобалт литијум-јонских батерија (21мм пречника, 70мм дужине), већ и за рециклирање коришћених материјала ћелија у нове батерије. Тесла такође производи своје батерије од 4680 у недавно отвореној фабрици Гига Тексас у близини Остина, иако је примарна намена ове фабрике израда возила, и наводно ће бити дом производње сајбертрука, ако се то возило производи.

И други произвођачи аутомобила су заузети на терену. Генерал Моторс гради сопствена фабрика батерија са ЛГ-ом у Лансингу, Мичиген. Форд, такође, јесте радећи са СКИ-јем на изградњи лабораторије за ЕВ батерије у југоисточном Мичигену. Волксваген је разматра постављање нове фабрике батерија у близини свог производног погона у САД у Чатануги, Тенеси. Хиундаи троши неких 5,5 милијарди долара за изградњу наменске фабрике електричних возила и батерија изван Саване, Џорџија.

Сам Стеллантис недавно најавио изградњу фабрике заједничког улагања са ЛГ-ом у Канади вредне 4,1 милијарду долара. Чак и новајлија Ривиан жели да прошири пословање са нова фабрика вредна 5 милијарди долара у близини Атланте, Џорџија за производњу батерија и монтажу возила. Ова нова постројења за производњу батерија су само врх леденог брега када је реч о улагању у будућност производње аутомобила.

Многи произвођачи електричних аутомобила купују своје батерије од спољних добављача, као што су А123, Панасониц, ЛГ, Самсунг и Амперек. Заправо, Стеллантис већ има уговоре са Амперек, ЛГ и Самсунг да направе пакете батерија за своје различите глобалне ЕВ и хибридне производе. Међутим, многи произвођачи аутомобила прате Теслу у посао производње сопствених батерија у самосталним фабрикама батерија. Овај метод помаже у смањењу уских грла у производњи и значајно смањује трошкове по јединици.

Стеллантисов план за прелазак на комплетну линију електричних возила предводе његови европски брендови: посебно Фиат, Цитроен, Пеугеот и Опел. До 2030. компанија се обавезује да ће продавати само електрична возила у Европи и најмање 50 процената ЕВ на америчком тржишту, са индивидуалним планом за сваки од својих брендова произвођача аутомобила да постигне ову транзицију. Према Стеллантисовим речима, имаће најмање 75 БЕВ таблица широм света, а 25 од њих ће бити доступно у САД.

Тхе заказан је први нови акумулаторски електрични модел компаније да се појави на америчком тржишту 2023. као мали урбани џип, заснован на свом компактном кросоверу Цомпасс. Јееп, наравно, тренутно бележи велики успех у својим плуг-ин хибридним моделима Вранглер 4ке, продајући их најбрже што може да их произведе. Током прошлогодишњег Стеллантис ЕВ Даи-а, Јееп је ребрендиран са слоганом „Зеро Емиссионс Фреедом” и изгледа да је компанија спремна да испуни то обећање.

Стеллантисов бренд Цхрислер је недавно најавио поновно увођење Аирфлов модела након 86-годишње паузе, као луксузног електричног кросовера са дометом између 350 и 400 миља. Нови слоган крилатог бренда представљен је прошле године као „Чиста технологија за нову генерацију породица“. Слично томе, Рам је преименован у „Направљен да служи одрживој планети“, а Додге оријентисан на перформансе сада има слоган „Поцепајте улице, а не планету“.

Ова фабрика у Кокому биће једна од пет Стеллантис ЕВ батерија широм света. Првобитни план компаније предвиђао је производњу од око 140 гигавата батерије за складиштење, али је ово проширено на око 400 гигавата како су се променила потражња и тржишта. Не само да ће Стеллантису требати свих пет ових постројења да би задовољио растућу потражњу за електричним возилима, већ ће наставити да купује батерије од спољних добављача.