December 11, 2023

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Ред Булл признаје да ће промена правила Флеки-Планка видети да ће се Мерцедес вратити

Од стране Јамес Броугхтон, 18. јул 2022

Са ФИА-ом сузбијањем сумњивих флексибилних подова, Ред Булл Ф1, један такав тим за који се прича да је усавршио флексибилни под, настоји да разговара о Мерцедесовој форми у покушају да одступи од дебате о флексибилном паркету.

Како функционише флексибилни под?

Сиве зоне у правилима су дозволиле одређеним Ф1 тимовима да доведу правила до крајњих граница. Уз било какву већу промену правила, као што је уведено за сезону 2022, тимови ће пронаћи рупе и искористити их. Флексибилни под је повезан са даском, дрвеном траком која је причвршћена централно на доњу страну Ф1 аутомобила.

Дрвена даска је дизајнирана да осигура да сви аутомобили прате ФИА прописи о висини вожње. Ако се даска истроши испод одређеног нивоа, сматра се да је тим у питању прекршио правила. Ред Буллов такозвани флексибилни под омогућава да се помера даска. Празнине у шасији могу да прихвате даску док се помера горе-доле.

У случају Ред Булла, није јасно да ли је кретање даске аутоматизовано или покренуто аеродинамичким силама. У сваком случају, Ред Булов флексибилни под је у супротности са прописима о висини вожње, јер тим може да спусти аутомобил и максимизира аеродинамику ефекта тла без утицаја на стопу хабања дрвене даске.

ФИА Цлампдовн

ФИА ће увести строга тестирања на Великој награди Француске и фокусираће се на стопу хабања даске. Од Велике награде Белгије па надаље, ФИА ће наложити свим тимовима да учврсте даске.

Мерцедес је играо директну палицу када је у питању тумачење правила о ефектима терена за 2022. Као резултат тога, они су највише патили од плискавице. Порпоисинг у Ф1 је аеродинамички феномен приземног ефекта који узрокује да аутомобил поскакује на јастуку од застоја ваздуха.

Шта Ред Булл има да каже

Пошто Ред Бул нема проблема са порпоисингом, директор тима Кристијан Хорнер је искористио аргумент да је на тимовима да решавају своје проблеме са порпоисингом, а не на ФИА. Међутим, откриће флекси-пода или флекси-даске мења све. Хорнер мења наратив.

Хорнер верује да Мерцедес заслужно хвата свој пут назад ка врху и да би требало да буде довољно конкурентан да изазове победу. Током недавног интервјуа за медије Хорнер је открио своја размишљања уочи Велика награда Француске:

„Мислим да ће бити кандидат. Они константно бележе поене. Нисам сигуран колико су тренутно далеко од конструктора или возача, али понекад је имати више аутомобила у игри добра ствар, понекад може бити лоша ствар. Али мислим да је за навијаче сјајно имати шест аутомобила који се такмиче за победе.”

„Очекивали бисмо да буду брзи у Рикарду“, рекао је Хорнер. „Показују бљескове да су тамо или тамо, последње две трке су биле прилично пристојне за њих и није било знакова да се уопште помишљам на плискавице. Тако да се чини да се полако враћају у игру.

Оно што Хорнер каже је да ће Ред Бул изгубити предност коју је имао у првом делу сезоне, пошто мора да се придржава новог ФИА-иног мандата флексибилног пода.

Ред Булл Флеки под