Већ смо разговарали о продајној ситуацији Хиундаи Сонате 8. генерације и већ смо видели први прототип. Очекује се да ће освежени модел бити пуштен у продају априла 2023. године, а данас наше колеге из Хитекро направио нови приказ који показује како би задњи дизајн могао да изгледа. Мисли?
Шта знамо до сада?
Осма генерација Соната (ДН8) пати од споре продаје. Толико да је Хиундаи већ два пута ове године затворио линију фабрике Асан где се гради. Док Грандеур продаје се као врући колачи (такође направљена у Асану) Соната је већ изгубила свој трон по први пут од лансирања.
Грандеур има свој најбољи тренутак, премашивши 10.000 јединица на месечном нивоу, а проглашен је и за „најпродаванији аутомобил“, Хиундаијева најлуксузнија лимузина је имала укупно 136.384 јединица од 386.095 јединица од јануара до јуна 2021.
Хиундаи је у априлу лансирао ажурирану моделну годину за 2021. коју карактерише проширена примена дизајна постојеће Соната Сенсуоус 1.6 Турбо (Соната Спорт) на обичан бензински 2. модел (убили су рибу). Упркос овим променама, Соната није успела да превазиђе.
На листи можете видети моделе који су већ објављени као што је ПДеН ПЕ (ПД је и30, „е“ је Европа, „Н“ је бренд Н и „ПЕ“ значи побољшање производа) или ИК Ф/Л СБ који је Г70 Схоотинг Браке, али постоје модели попут ГН7 (Нев Грандеур), СУ2и који је место за индијско тржиште или чак Елантра фацелифт или ЦН7 ПЕ су већ наведени.
Са друге стране, модел се мучио и патио од успорене продаје бележећи само 4.053 јединице у јуну, као и пад од 31% у односу на прошлу годину. Соната је доживела успех и Грандеур-а и Киа К5 (који су се продали скоро дупло у јуну) који су надмашили Сонату по први пут икада.
Унутар Хиундаија, ДН8 (интерно кодно име) је прихваћен као неуспешан модел, па је компанија одлучила да прескочи фејслифт у средини циклуса у корист модела пуне промене који ће стићи 2023. За разлику од првих информација које су говориле да ће Хиундаи убити Соната и место ИОНИК 6 уместо оба модела ће коегзистирати.
Зато је Хиундаи одлучио да примени исти план који је функционисао за Грандеур, уместо фејслифтинга, лансира потпуно промењени модел, али заснован на истој платформи и потпуно новом дизајну. Ово возило већ има кодно име „ДН9“. И као што можете видети на слици на врху, тај ДН9а значи северноамеричку верзију.
More Stories
Classic Car Sales
Are Electric Car Sales High for Every Car Dealer?
A Brief History of Electric Hybrid Vehicles