November 8, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Јефтини точкови: 2001-2005 Додге Стратус Р/Т | Тхе Даили Дриве | Водич за потрошаче® Тхе Даили Дриве

Стратус купе заменио је Авенгер из 1995-2000 у Додгеовој постави. Два су била веома слична по концепту и оба су изграђена у Митсубисхи Фабрика мотора у Нормалу, Илиноис. Стратус са двоја врата направљена је од платформе са предњим погоном која потиче од тада свежег спортског хечбека Митсубисхи Ецлипсе и Галант седана. Међуосовинско растојање Додге-а било је 103,7 инча, са укупном дужином 190,9 инча. Тежина празног возила је била око 3200 фунти. Додгеова домаћа лимузина Стратус са четворо врата није делила мало тога са купеом осим његовог општег изгледа и имена, а механички је била потпуно другачија.

Стандардни мотор у Р/Т био је Митсубисхијев 3,-литарски В6 са 24 вентила са горњом камером, добар за 200 коњских снага и 205 фунти-стопа обртног момента. Долазио је стандардно са петостепеним мануелним мењачем – занимљиво је да се палица није нудила у купеу Цхрислер Себринг из корпоративног рођака. Опциони аутоматски мењач је био четворостепени са овердриве-ом и долазио је са „АутоСтицк“ контролом која је омогућавала возачу да ручно бира степен преноса у посебној капији. Имајте на уму да је АутоСтицк постао опциони додатак за Р/Т аутоматике почевши од 2002. Иако овде нисмо у фокусу, „базни“ Стратус купеи су се звали СЕ—касније СКСТ—и покретали су Митсубисхи 2,4-литарски четворосед упарен са мануелним или аутоматским мењачем.

Тај уводни Стратус Р/Т коштао је од 20.805 долара, што је знатно више од 2995 долара од основног СЕ. Диск кочнице на четири точка биле су стандардне за Р/Т (СЕ је имао задње бубњеве), али контрола против блокирања је била опција од 565 долара. Ако је антиблок кочење додато уз аутоматски мењач, цена је порасла на 740 долара, али је купац добио и контролу вуче. Остале Р/Т карактеристике укључују алуминијумске фелне од 17 инча, задњи спојлер, клима уређај, улаз без кључа и Инфинити звучни систем. Кожне унутрашње облоге се могу набавити уз доплату. Основна цена је достигла 22.980 долара до 2005. године модела.

Једине промене запажене за Стратус купе догодиле су се 2003. године, када су добили скромно ревидиран спољашњи стил. Унутрашња ажурирања укључила су нову контролну таблу и редизајниране панеле врата, док су се предњи бочни ваздушни јастуци придружили листи опција.

Водичу за потрошаче се допао В6 мотор и управљање Стратус Р/Т, али је приметио да су гуме ниског профила и спортско подешавање вешања заверени да пруже несређену вожњу на већини путева. Можда је највећа замерка било задње седиште, често накнадно на памет у спортским купеима. Простор за путнике позади био је тесан за двоје, а низак јастук и наслон седишта који је био превише нагнут уназад довели су до непријатности скоро свима.

Фотографија: 1962 Олдсмобиле Ф-85 Јетфире Хардтоп Цоупе

Про:

• Митсубисхи В6 је био веома поштован у своје време, а савремени извештаји о вожњи говоре добре ствари и о петостепеном мануелном мењачу и о аутоматском мењачу опремљеном АутоСтицк-ом.

Цон:

• Будимо искрени: Стратус купе су били чисто стилизовани, али визуелно заборавни.

Финал Дриве:

Спортски купеи су потпуно изашли из моде у овој ери опседнутој СУВ-овима, али мислимо да су и даље добар начин да дате изјаву о стилу. Можда је то посебно тачно ако имате ограничен буџет. Стратус Р/Т никада неће имати чак ни изнајмљени Цхалленгер В6, али запамтите да овде говоримо о јефтиним точковима. По данашњим ценама, исти новац који би био потребан да би Хеллцат био пун бензина и свеже задње гуме могао би да стави леп Стратус Р/Т на ваш прилаз.

Пријави се на Колекционарски аутомобил часопис