May 6, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Аукција РМ Сотхеби’с Лондон 2022: Феррари ЛаФеррари 2014.

Представила РМ Сотхеби’с.

Представљен на Међународном сајму аутомобила у Женеви 2013. као замена за Ензо, Феррари ЛаФеррари је био технолошка турнеја која је освојила свет. Маранелов први производни модел који је био опремљен хибридном погонском јединицом, хипераутомобил шесте генерације био је најбржи и најснажнији Ферари икада. То је било, и остало, једно од највећих достигнућа у 75-годишњој историји марке.

У поређењу са савременицима као што су Порсцхе 959 и Бугатти ЕБ110, први Феррари хипераутомобили били су конзервативног дизајна. Упркос свом запањујућем темпу, моделима 288 ГТО и Ф40 недостајале су насловне иновације, фокусирајући се на повратак основним принципима минималне тежине и колосалне снаге. Са каснијим Ф50, Хорсе Хорсе је напустио традиционални свемирски оквир у корист футуристичније каде од карбонских влакана, али мало шта друго није могло да подстакне апетит техно наказа. Његов наследник, Ензо, подигао је технолошки ниво. Први Феррари хипераутомобил са аутоматизованим мењачем и активном аеродинамиком, представљао је радикалан скок у поређењу са одлазећим Ф50. Ензо је био најсавременија интерпретација онога што би требало да представља водећи спортски аутомобил. А онда је дошло до промене игре.

Заснован на монококу од угљеничних влакана који је дизајнирао технички директор Формуле 1 Рори Бирн, Типо Ф150 ЛаФеррари је усвојио побољшану верзију КЕРС-а (систем за опоравак кинетичке енергије), који се користио на Гранд Прик-у од 2009. Као и сваки други хибридни систем, КЕРС користили електромоторе поред традиционалног бензинског мотора. Са електричним мотором који испоручује максимални обртни момент од нула обртаја у минути, предности укључују приметно јаче убрзање. Кими Рајконен је то јасно доказао у Формули 1 када је његов Ферари опремљен КЕРС-ом прошао поред Ђанкарла Физикеле и освојио Велику награду Белгије 2009. – Физикела је приписао Раиконенову победу хибридном систему.

Названа ХИ-КЕРС, производна верзија у ЛаФеррари-у је упарила мотор од 120 киловата са 6.262 ццм В-12 од 65 степени да би дала прилично изванредне резултате. Испоручујући комбинованих 950 коњских снага и 715 лб фт обртног момента преко седмостепеног Гетраг мењача са двоструким квачилом, аутомобил је могао да убрза од 0-100 км/х за само 2,9 секунди. Произвођач је тврдио да се 0-300 км/х може постићи за 15 секунди, док је максимална брзина била невероватних 350 км/х. Међутим, још више запањујући је био темпо аутомобила око тест стазе Фиорано, где је речено да је прошао више од пет секунди брже од Енца. Такав темпо је био у великој мери последица бриљантности хибридне поставке. Уз ХИ-КЕРС који води рачуна о обртном моменту на ниском нивоу, мотор би могао да се подеси за максималну снагу при високим обртајима, а да аутомобил не постане темпераментна примадона. Као резултат тога, инжењери Ферарија су успели да произведу мотор који је био моћнији од последњег Сцудеријиног В-12 једноседа, у аутомобилу који је могао да се носи са градским саобраћајем.

2014 Феррари ЛаФеррари1304181

Да би се осигурало да су перформансе грома доступне, електронска контрола вуче је интегрисана са хибридним системом, а постојао је и електронски диференцијал треће генерације. Предње и задње вешање са двоструким пречкама опремљено је активним пригушењем, док су Брембо карбонско-керамичке кочнице мериле огромних 398 мм напред и 380 мм позади. Предње гуме Пирелли П-Зеро биле су једнако велике 265/30 Р19, али су ипак биле мање од задњих 345/30 Р20.

Ослањајући се на стручност Гранд Прик тима у рачунарској динамици флуида, композитно тело је наставило тему високе технологије. Произведен у сопственој кући заједно са Сцудеријиним Ф1 тркачима, био је подједнако аеродинамички ефикасан колико и леп. Огромне капице на сваком боку служиле су за извлачење ваздуха из околине предњих точкова, повећавајући потисну силу коју ствара активни предњи дифузор, као и усмеравање ваздуха ка задњим радијаторима. Водећа лопатица у доњем делу каросерије аутоматски је смањила проток ка предњем хладњаку како би се смањио отпор, док су динамички усисници ваздуха на боковима појачали ефекат овна за додатних 5 коњских снага при брзини. Позади, компјутерски контролисан спојлер оптимизовао је отпор и потисну силу, док су динамички поклопци дифузора помогли да се аутомобил „увуче“ на пут. Овај електронски уређај је додао до 360 килограма потисне силе при скретању при 200 км/х, смањујући је на 90 килограма у правој линији при истој брзини.

Занимљиво је да се монокок од угљеничних влакана похвалио 27 процената побољшања у торзионој крутости у поређењу са Ензом, али је ипак био неких 20 процената лакши. Упркос ХИ-КЕРС-у са осам 15-ћелијских батеријских модула, ЛаФеррари није био већи од свог претходника, док је центар гравитације спуштен за 35 мм — пружајући даља побољшања равнотеже и стабилности. Визуелно, цела је била повезана у затегнуту берлинетту која је комбиновала наговештаје класичних тркачких икона као што су 330 П4 и 312 П са узбудљивим процватом из модерне ере Формуле 1. У стварању ЛаФерраријевог тела, форма је веома пратила функцију, али никада примена науке није изгледала тако запањујуће.

Приликом тестирања новог хипераутомобила, британски магазин Аутоцар је изјавио да је „ЛаФеррари врло вероватно најбржи, најузбудљивији хипераутомобил на свету“. Постојао је, међутим, недостатак за свакога ко се надао да ће га стећи. Да би се придружили листи чекања само за позивнице, очекивало се да су потенцијални власници недавно купили најмање два потпуно нова Ферарија и да поседују не мање од шест у претходних 10 година. Упркос томе, свих 499 аутомобила је продато до тренутка када су први пут изашли на улице.

Као дугогодишњи ентузијаста Ферарија, пошиљалац је био један од ретких срећника које је Маранелло изабрао да добије место за изградњу. Завршена у типичној Феррари нијанси Россо Цорса, шасија 203166 је испоручена у Велику Британију и први пут регистрована 17. јула 2014. Захваљујући могућности сакупљања модела, многи живе заштићени животи у гаражама са контролисаном климом и ретко се виђају на путу. То није случај са овим примером, који се редовно вози и ужива, а данас има 24.233 миље на километражи. Ниво пажње који се даје овом специјалном супераутомобилу је сразмеран употреби, са пратећим фактурама стручњака за марку Дика Ловета и ХР Овена у укупном износу од више од 30.000 фунти; ово укључује услугу у марту 2022. у ХР Овен-у. Поред тога, шасију 203166 прати жељена „Жута књига“—издата при рођењу за моделе са ограниченим издањем—као и поклопац аутомобила, фото албум са монограмом, приручници за употребу, кожна торба за ноћење, комплет за вучу и пумпа за напухавање гума.

Овај ЛаФеррари нуди ретку прилику за куповину једног од технолошки најнапреднијих и најтраженијих хипераутомобила модерне ере—оног који је спреман за вожњу и уживање како је замислио његов произвођач.

Ово возило је у понуди из колекције Гран Турисмо, представљено на предстојећој продаји РМ Сотхеби’с у Лондону 5. новембра у Марлбороугх Хоусе-у. Сазнајте више и региструјте се да бисте лицитирали онлајн.