May 17, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Порше је обновио прелепи 959 С за пензионисаног Ф1 аса Ника Хајдфелда

Порсцхеов 959 је икона историје бренда. За многе ентузијасте, ово је аутомобил који је Порсцхе учинио озбиљним конкурентом у свету супераутомобила. Заборавите победе на такмичењима, доминацију у Ле Ману тог доба или деценије снаге на стази. Не, Порсцхе није заиста био произвођач спортских аутомобила налик Ферарију, све док 200 МПХ 959 није први убацио своје турбо моторе. То је огроман технолошки корак напред у историји Поршеа, а етос који стоји иза овог аутомобила наставља да гура бренд напред и данас. 959 представља елегантну брзину без напора. Надограђена Спорт верзија има снажнији 508 коњских снага равно шест, завојница преко опруге [instead of the Komfort model’s hydropneumatic], рол бар умотан у кожу и тркачке канте од тканине. 959 С Ника Хајдфелда показао је само 2.600 миља на километражи када је стигао у Порсцхе Цлассиц 2017. ради потпуног освежавања.

Можда се сећате Ника Хајдфелда из његовог времена на мрежи Формуле 1. Између 2000. и 2011. започео је 183 Гранд Прика широм света и освојио 13 подијума, као и пол позицију и два најбржа круга. Може се сматрати једним од бољих возача који никада нису победили у трци. Човек је своје време у Ф1 заменио низом других успеха у мотоспорту, укључујући четири прилично јаке сезоне на мрежи Формуле Е, и пет година као један од главних возача Ребеллион Рацинг-а. Са Ребеллион-ом је забележио победу у класи Ле Мана 2014. и укупну победу Петит Ле Мана 2013. То је врста каријере коју би многи возачи били поносни да називају својом, и да је још неколико ствари ишло како треба , могао је заиста да буде светски шампион у све три серије.

Без редовног вежбања, аутомобил је почео да ствара оно што Порше описује као „оштећење у складиштењу“. Аутомобилу је био потребан ремонт од стуба до крме. Уве Макрутзки, шеф одељења за рестаурацију фабрике у Порсцхе Цлассиц-у, каже: „Погонски склоп и шасија морају бити ремонтовани у целини искуство је показало да свако смањење обима посла доводи до проблема на путу. Скоро сви 959 су били са нама бар једном у животу“, наставља Макруцки. „Тако да смо имали доста вежбе. Међутим, захваљујући веома сложеној технологији, ремонт 959 је увек веома посебна и дивна мисија.” На нашу срећу, пошто смо одувек били заговорници вожње вашим аутомобилима, Макрутзки се слаже са нама. Он каже да би сваких 959 требало да покрије најмање 60 миља мешовите употребе не мање од једном месечно. Ако имате 959, не само да аутомобилу чините медвјеђу услугу да га држите у складишту, већ и свету чините медвјеђу услугу. Помислите на широке осмехе свих људи који ће то видети на путу!

Срећом, Порсцхе Цлассиц је преузео све алате за тестирање и ремонт из стандардне производне линије, што значи да Порсцхе Цлассиц има најобимнију архиву од 959 експертизе на свету. Хајдфелдов аутомобил је очигледно био опремљен неком врстом нестандардног чипа за подешавање како би се повећао његов Мотрониц систем управљања мотором. Особље Порсцхе Цлассица, на Хајдфелдов захтев, вратило је Мотрониц јединицу у првобитно стање. Где бисте још могли да извршите такву услугу?

959 С бившег возача Формуле 1 тада је био спреман да поново крене на пут у децембру 2021. Хајдфелд: „Имао сам привилегију да возим многе аутомобиле високих перформанси, али вожња ове легенде високе технологије је нешто посебно за мене. Био сам љубитељ аутомобила тинејџера касних 1980-их и за мене је овај Порше увек био изванредан. У то време, 959 је био најбржи производни аутомобил на свету и далеко најнапреднији. Тако да ни данас не вози као аутомобил стар 30 година, већ као много модерније возило.