May 6, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

ЦАДИЛЛАЦ ЦЕЛЕСТИК: СПЕКТАКУЛАРНИ ВОВ. – Рантс

Питер М. ДеЛоренцо

Детроит. Не, неће бити „Део ИВ“ у мојој серији о важности дизајна, али онда је Цадиллац објавио званичне слике свог изложбеног аутомобила ЦЕЛЕСТИК – који је у суштини производни аутомобил – и аутомобилски свет је дошао до шкрипа застој.

ЦЕЛЕСТИК није обичан изложбени аутомобил. То представља посвећеност вишег менаџмента ГМ-а да врати Цадиллац свом некада тешко зарађеном надику „Светски стандард“ – без изговора, без компромиса машине која емитује „Кадилак“ из сваког угла. Ово ће бити хиперлуксузна лимузина дизајнирана да се такмичи са најбољим што свет аутомобила може да понуди. Овај аутомобилски сјај од 300.000 долара вредан више од 300.000 долара може се прилагодити до последњег детаља од стране купаца, а ЦЕЛЕСТИК ће се ручно правити у специјалном монтажном објекту у ГМ Глобалном техничком центру у Ворену, Мичиген.

Али значај ЦЕЛЕСТИК-а иде и даље од тога. То је задивљујући, прекретнички аутомобил који поново потврђује позицију ГМ Десигн-а као лидера у индустрији без премца у аутомобилској дисциплини која може да направи или разбије имиџ бренда, или да направи или разбије и читаву компанију, што се тога тиче.

Историјски гледано, ГМ не само да има најдубљу везу са коренима аутомобилског дизајна, већ је измислио дисциплину. Од времена када је Харлеи Еарл створио одељење за уметност и боје 1927. године, ГМ је ценио и неговао дизајн и био је далеко лидер у индустрији. А када је Бил Мичел наследио Ерла на месту шефа дизајна касних 50-их, ГМ је уживао у периоду необуздане дизајнерске креативности који је трајао две деценије. Мичелови најистакнутији изложбени аутомобили и концепти – тркачка Цорветте Стинг Раи ’59, Мако Схарк И и ИИ, Цорваир Монза ГТ и СС – били су заиста запањујући, али његов прави геније је био укорењен у његовој способности да уведе изглед концептног аутомобила у мејнстрим серијска возила као што су Цорветте Стинг Раи ’63, Буицк Ривиера из ’63, Олдсмобиле Торонадо са предњим погоном и Цадиллац Елдорадо, и тако даље. Наслеђе Мичелове ере одјекује до данас, и можете га осетити сваки пут када уђете у величанствени ГМ Десигн лоби.

А Цадиллац је предводио ГМ дизајн већи део две деценије, са задивљујућим изложбеним аутомобилима као што су Сиктеен, Циен, Циел, Елмирај и Есцала. Али те машине које одузимају дах биле су само загревање за ултимативну изјаву ГМ дизајна: Цадиллац ЦЕЛЕСТИК.

„ЦЕЛЕСТИК изложбени аутомобил је најчистији израз Цадиллац-а“, рекла је Магалие Дебеллис, менаџер, Цадиллац Адванцед Десигн. „Оживљава најинтегрисаније изразе дизајна и иновација у историји бренда, спајајући се у дефинишућу изјаву правог водећег модела Цадиллац-а.” У развоју изложбеног аутомобила, дизајнерски и инжењерски тимови нису морали да иду далеко да би се уронили у наслеђе Кадилака. Занатство и прилагођавање који су дефинисали ране Цадиллац лимузине, као што су прилагођени аутобуси са В-16 погоном из предратне ере, и ручно израђени Елдорадо Броугхам из 1957. били су значајни примери славне историје. „Та возила су представљала врхунац луксуза у својим епохама и помогла су да Цадиллац постане светски стандард“, рекао је Тони Рома, главни инжењер. „Изложбени аутомобил ЦЕЛЕСТИК — такође лимузина, јер конфигурација нуди најбоље луксузно искуство — надовезује се на тај педигре и одражава дух доласка који су изразили.“

Као што сам рекао у једној од мојих претходних колумни о дизајну, дизајн је Ултимате Инитиал Продуцт Дифферентиатор, а у транзицији у ЕВ доба, убедљив дизајн ће постати још важнији. Са сличним дизајном платформе батерија – званим „скејтборд“ – и другим техничким заједничким карактеристикама као што су домет и могућност пуњења, изглед и присуство возила на улици директно ће утицати на жељу потрошача. Чини се да истински верници у ГМ Десигн-у то имплицитно разумеју, због чега ЦЕЛЕСТИК тако одузима дах.

У још једној од мојих колумни о дизајну, рекао сам: Шта нас тера да гравитирамо једној или другој ципели? Дизајн. Шта је са капутом или одређеним паром чизама? Дизајн. А шта је са намештајем? Дизајн. Све на шта наилазимо током дана директно се може приписати дизајну, од стамбене и комерцијалне архитектуре до графичких презентација у видео снимцима и на ТВ-у, и свега и свега између. Чак и свакодневна места – као што су бензинске пумпе и њихове придружене продавнице – имају графички дизајн који помаже у стварању њиховог изгледа и осећаја. Дизајн поставља тон и ствара амбијент, а чак и ако нисмо свесни његове моћи и утицаја, он је увек ту.

А када су у питању аутомобили, наравно, није тајна да се моћ и утицај дизајна експоненцијално увећавају. Дизајн није важан само у аутомобилском бизнису: он. Ис. Све.

Ова серија је изазвала много коментара унутар индустрије, посебно – и разумљиво – од дизајнерске заједнице. Рекао бих да је огромна већина коментара које смо добили позитивна, и то је задовољство, јер изузетно поштујем креативне таленте који раде у дизајнерским кућама широм света.

Као што сам већ много пута рекао, занатлије који раде у дизајнерским студијима су најутицајнији људи у аутомобилском бизнису. Они дају тон брендовима и воде дискусије од уста до уста, „улични изглед“, а њихов визионарски рад може донети – или сломити – богатство аутомобилске компаније, као што сам раније навео.

Овај рад захтева визију, дисциплину и дивљачки креативан начин размишљања који се тренутно оцењује чим се скину омоти са њихових најновијих дизајна. То је тешка, тешка професија, али када разговарате са дизајнерима, већина је не би мењала ни за шта. Видети нешто у форми концепта или продукције у чему су имали кључну улогу у креирању представља ниво узбуђења који је изузетно тешко надмашити.

Као да желим да подвучем своју серију о дизајну, Цадиллац ЦЕЛЕСТИК је најзанимљивије возило које се појавило на аутомобилској сцени у последњих 25 година. Раздобље. ГМ Десигн, под вођством Мајкла Симкоа, не само да је вратио Цадиллац да буде „Светски стандард“, већ и подршка која је дата за неговање развоја ове машине довољно говори о посвећености вишег менаџмента ГМ-а да пројектује ГМ као лидера у индустрији у ЕВ Аге.

Ово управо у: ЦЕЛЕСТИК је једноставно спектакуларан.

И то је високооктанска истина за ову недељу.

Напомена уредника: Можете приступити претходним издањима АЕ кликом на „Следећи 1 унос“ испод. – ВГ