May 21, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

8 најскупљих класичних аутомобила на свету

Ево неколико најскупљих старинских аутомобила на које треба пазити на путевима ако сте изузетно срећни. Ово су све невероватно ретки класични аутомобили, и вредни су апсолутног терета камиона…

Феррари 250 ГТО

Феррари 250 ГТО

Првобитне купце Феррарија 250 ГТО морао је лично да одобри Енцо Феррари пре него што им је дато зелено светло за куповину аутомобила. Само 36 модела је икада направљено, а од њих је само неколицина имала каросерију серије два. Производ из 1960-их, сваки аутомобил је имао Монроове облине, а већина је долазила са Ферраријевим заштитним знаком ружева црвене боје. У јуну 2018. причало се да је верзија аутомобила из 1964. године у приватној акцији достигла 70 милиона долара, што га чини најскупљим класичним аутомобилом на свету који се продаје приватно. Два месеца касније, шасија број 3413 продата је за 48,4 милиона долара на јавној аукцији.

Феррари 335 С Спидер Сцаглиетти

Постижући брзине до 300 километара на сат, Феррари 335 С Спидер Сцаглиеттис 1957/58. били су аутомобил који су бирали неки од највећих светских историјских возача трка. Међутим, само четири су икада произведене, тако да су ретке као детелина са четири листа. Међутим, то не значи да се никада не продају. Године 2016. скалијети из 1957. продат је за 32 милиона евра на аукцији у Паризу.

Бугатти Типе 57СЦ Атлантиц

Више од 700 Бугатти Типе 57 произведено је 1930-их и 1940-их. Међутим, само четири од њих су били Тип 57С Атлантикс. Данас један од три преживела модела припада модном тешкашу Ралфу Лорену. Катранско-црна је са таласастим линијама и дизајнер је описује као ‘уметност у покрету’. Најновија продаја Бугатти Типе 57СЦ Атлантиц одржана је у Калифорнији 2010. године, када је модел из 1936. продат за 30 милиона долара.

Алфа Ромео 8Ц 2900Б Лунго Спидер

Описан као Феррари 250 ГТО свог времена, Алфа Ромео 8Ц 2900Б Лунго Спидер је комад инжењеринга без премца. Са својом бојом у смокингу у црној боји и ентеријером по мери италијанске, више је него мало лак за око. Сматра се да данас у свету постоји само 12 паукова који путују, што значи да су модели прилично ретки. Последњи се нашао на аукцији у Сотбијевом Монтереју 2016. и продат за 19,8 милиона долара.

Роллс-Роице Пхантом ИВ Стате Ландаулетте

У поређењу са Феррари 250 ГТО и Бугатти Типе 57СЦ Атлантиц, Роллс-Роице Пхантом ИВ Стате Ландаулетте су међу најскупљим аутомобилима на свету и продају се за кусур – уобичајена аукцијска цена се креће око милион долара. Оно што овом моделу даје мало је не саис куоис, међутим, јесте чињеница да је Роллс Роице икада намеравао да ови аутомобили припадају краљевској породици и шефовима држава. У ствари, енглеска краљица је продала своју у лето 2018. за 2,6 милиона долара.

Астон Мартин ДП215

Када Астон Мартин ДП215 више не буде постојао, људи ће и даље моћи да читају о њему у историјским књигама. Овај аутомобил је достигао највећу брзину икада забележену од стране возила са предњим мотором на старој стази у Ле Ману. Само један је икада произведен, тако да има скоро митски статус у свету класичних аутомобила. Са својом маслинастозеленом фарбом, изгледа као да је извучена из класичног романа о Џејмсу Бонду. Последњи пут је пуштен у продају на Сотбију у Монтереју у Калифорнији у августу 2018, где је продат за скоро 19 милиона долара.

Астон Мартин ДБР1

Астон Мартин ДБР1 је још једна јединствена креација Астон Мартина. Као и ДП215, такође је ушао у књиге историје јер је био један од само три аутомобила 1950-их који су освојили и Светско првенство у спортским аутомобилима и Ле Ман 24 сата исте године. Жабозелене боје са роштиљем који подсећа на уста кои шарана, то је класичан аутомобил са карактером. Последњи пут је био у продаји на Сотбију у Монтереју у Калифорнији 2017. и продат за 22,550 милиона долара.

1962 Схелби 260 Цобра ЦСКС 2000

Са својом гасно плавом бојом и широким фаровима, оригинална Схелби Цобра продата је за 13,75 милиона долара када је последњи пут стављена на аукцију у Монтереју у Калифорнији у августу 2016. Наравно, овај модел је био непоновљив јер је био први те врсте који је икада направити дизајнер аутомобила Царролл Схелби. Други модели као што су Цобра 427 и Суперснаке доносе бројке ближе 3 милиона када се појаве на аукцији.