May 20, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Зашто електрификација подстиче дилер усвајање технологије потпомогнуте реалности

Са Фордовим недавним лансирањем пикапа Ф-150 Лигхтнинг, најпопуларније возило у Северној Америци постало је електрично. Са већ евидентираним 200.000 резервација за потпуно електрични камион, објављивање се сматра кључном за прихватање електричних возила од стране потрошача – ЕВ су званично постала мејнстрим.

Међутим, све већа електрификација возила утиче више од опсега вожње и инфотаинмент система следећа фаза дигиталне трансформације мора се проширити на искуство услуге. У ствари, можда најзначајнији ефекат трансформације индустрије је на дилере и сервисере које запошљавају. Радна снага једноставно нема прећутно знање о сервисирању електричних погона.

Укључени делови су различити. На пример, нема потребе за заменом уља или филтера са ЕВ. Док ЕВ-ови имају тенденцију да буду поузданији од својих старих колега, са мање планираног одржавања, дијагноза и поправке трају дуже.

Заправо, једна студија открили су да сервисери троше двоструко дуже на дијагностиковање проблема, 1,5 пута дуже на њихово отклањање и да имају стопе рада 1,3 пута веће, са електричним возилима него са моторима са унутрашњим сагоревањем. Ескалација услуга је чешћа, при чему многи аутомобили морају да се преместе на секундарну локацију, што има потенцијал да повећа цену услуге.

Аутомобили су такође све више живи, производи који се развијају који се могу ажурирати како се појаве проблеми. Размислите, на пример, о Теслином високопрофилном увођењу софтверске исправке за 2018. за смањење кочионог пута његовог модела 3 до 20 стопа — што значи да сервисери морају да буду у стању да прате промене.

Обука техничара о овим поново замишљеним аутомобилима који се непрестано развијају биће значајан подухват за индустрију. Дилери запошљавају више од 230.000 од 620.000 сервисних техничара и механичара за аутомобиле само у САД, а механичари аутобуса и камиона додају још 250.000 укупној радној снази у земљи, према Бироу за статистику рада.

Представљамо потпомогнуту реалност

помоћни техничар за ријалити сервис

У том контексту, све већи број дилера користи моћ потпомогнуте стварности да обучи нове и постојеће раднике да сервисирају аутомобиле са већим бројем електричних компоненти. Потпомогнута стварност није за разлику од контролне табле аутомобила са хеадс-уп дисплејом која пружа критичне информације на први поглед.

За разлику од технологија проширене стварности и виртуелне реалности, потпомогнута стварност омогућава радницима на првој линији да имају пуну свест о ситуацији док гледају екран у свом непосредном видном пољу, без употребе руку. Произвођачи аутомобила из Форд (наша најновија и највећа глобална примена, у партнерству са ТеамВиевер-ом и Тецх Махиндра) и БМВ до Волксваген група УК и Мерцедес Бенз Турска већ користе уређаје за ношење уз помоћ реалности за:

  • Омогућите приступ удаљеним стручњацима, дигиталним токовима посла и техничким приручницима: Носиви уређаји са потпомогнутом реалношћу омогућавају сервисним техничарима да брзо дијагностикују и реше проблеме док се у стварном свету изложе новој технологији и компонентама.
  • Поједноставите годишњи процес тестирања: Годишњи процес инспекције може бити прилично ручан и може значајно да варира у зависности од тога да ли се ради о стандардним или електричним возилима. Носиви уређаји са потпомогнутом реалношћу могу помоћи да се процес учини ефикаснијим пружањем упутстава корак по корак и аутоматизацијом начина на који се подаци прикупљају и снимају.
  • Смањите емисије: За играче у индустрији који се суочавају са повећаним притиском да реагују на свој угљенични отисак, носиви уређаји уз помоћ реалности помажу им не само да смање време путовања и трошкове повезане са поправкама и обуком, већ и смање емисије угљеника, без негативног утицаја на сарадњу.

Будући изгледи

Дакле, како би могло изгледати сервисно искуство у блиској будућности? Како се аутомобили све више дигитализују, произвођачи аутомобила су у позицији да прикупљају све већу количину података. Остаје питање како ће се та могућност континуираног прикупљања података користити за побољшање искуства услуге.

Са предиктивним одржавањем, сервисер може бити наоружан унапред порученим деловима. Носиви уређаји са потпомогнутом реалношћу могли би да преузму аналитику у возилу скенирањем ВИН-а аутомобила, а затим испоруче вођена упутства, омогућавајући сервисним одељењима да брже уђу и изађу из аутомобила.

Дигитални близанац возила може да прати промене и надоградње током животног века сваког возила, тако да упутства за рад без употребе руку могу бити прилагођена том јединственом аутомобилу, као што већ видимо код великих комерцијалних возила.

Ово је као персонализовани лек за возило. Уместо да једноставно мења филтер за ваздух јер је то статистички оно што би аутомобилу могло бити потребно, продавац може да изврши само оне поправке које су заиста потребне том аутомобилу и то ефикасније. Резултат… потпуно другачије искуство услуге, са бржим, једноставнијим поправкама, квалификованијом радном снагом и срећнијим клијентима.

Сањаи Јхавар
Најновији постови Сањаи Јхавар (види све)