May 18, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Кратак водич о томе шта се дешава са аутомобилима који се сами возе

Пони.аи је најновија аутономна аутомобилска компанија која је доспела на насловне стране из погрешних разлога. Има управо је изгубио дозволу да тестира свој возни парк аутономних возила у Калифорнији због забринутости у вези са возачким досијеом безбедносних возача које запошљава. То је велики ударац за компанију и наглашава занимљиво место на којем се аутономна аутомобилска индустрија тренутно налази. После неколико година од веома лош публицитетбројне компаније су направиле прави напредак у постављању самовозећих аутомобила на пут.

Ако сте знатижељни о томе шта Пони.аи и неке друге велике компаније намеравају, ево згодног абецедног водича за неке од кључних фирми које раде на аутономним возилима.

Арго АИ

Форд и Фолксваген игра самовозећих аутомобила води ствари у неколико различитих градова. Прошле недеље је објављено да јесте ширећи своје операције без возача на Мајами и Остин где ће пословати током дневног радног времена. Услуга ће у почетку бити доступна запосленима, али ће се ускоро интегрисати са Лифтом како би понудио услугу превоза без возача (са сигурносним возачем) и Валмарт-ом који ће понудити доставу намирница без возача. Арго АИ сада има један од најразноврснијих скупова за тестирање. Поред Мајамија и Остина, тестира се у Пало Алту, Детроиту, Питсбургу, Вашингтону и Немачкој.

Аурора

Ова компанија је 2020. године купила Уберову бившу самовозећу дивизију и јесте тестирајући своју самовозећу Тојоту Сијена на улицама метро области Далас-Форт Ворт. Планира да покрене услугу превоза са Убером 2024. Иако је, можда још занимљивије, овог месеца објавила да је проширујући свој пилот за самовозећи терет са ФедЕк-ом. Његови камиони, који тренутно путују 240 миља сваке ноћи између Даласа и Хјустона са два сигурносна возача у кабини, ускоро ће почети да превозе робу између Форт Ворта и Ел Паса, отприлике 600 миља.

Шта се тренутно дешава са самовозећим аутомобилима?
Мање је узбуђења око самовозећих аутомобила него што је било, али индустрија наставља да иде напред. Крстарење

Крстарење

У власништву Генерал Моторса, Цруисе је био тихо успешан. То је нудећи аутономна путовања само за јахаче јавности у Сан Франциску и је проширујући своју услугу Валмарт испоруке без возача у Фениксу. Његова матична компанија је наизглед задовољна напретком који остварује; ГМ очекује да ће потрошити 2 милијарде долара о подружници за аутономна возила 2022. године.

Мотионал

Заједничко предузеће између Аптива и Хундаија, Мотионал је нудећи грађанима бесплатне вожње, иако са сигурносним возачем за воланом. Тренутно се тестира у центру Лас Вегаса, где планира да покрене комерцијалну услугу позивања без возача са Лифтом 2023.

Пони.аи

Њени калифорнијски снови не изгледају сјајно. Поменута дозвола коју је ДМВ управо одузео била је да тестира свој возни парк од 41 аутономног возила са сигурносним возачима за воланом (тренутно запошљава 71 возача у овој улози). Изгубио је дозволу због проблема са возачким досијеима троје запослених и наизглед процеса одобрења који је омогућио овим оператерима да надгледају њене аутомобиле. Његова дозвола за тестирање својих аутономних возила без сигурносног возача била је суспендован у новембру прошле године, након судара са разделником траке и уличним знаком. Чини се да ствари иду мало боље за кинеску компанију у њеној матичној бази: недавно је обезбедила дозволе за рад у Пекингу и Гуангџоуу.

Ваимо

Ова добро етаблирана фирма је у власништву Гоогле-ове компаније Алпхабет и проширује своју Ваимо Оне услуга теста вожње у Фениксу, Аризона. Њена возила сада раде и у источној долини и у центар града. Такође је управо почео да нуди потпуно аутономне вожње запослени у Сан Франциску. Услуга је такође показала своју практичност: један возач је узео више од 400 путовања од октобра прошле године.

Зоок

Купио га је Амазон 2020. године, Зоок се шири из Калифорније и Лас Вегаса у нова окружења. Планира да ове године почне са радом у Сијетлу, дому своје матичне компаније, експлицитно да тестира своје сензоре по влажном времену. Већина аутономних возила ради у сунчаним државама, тако да је узбудљиво видети како компаније почињу да тестирају у разноврснијим климатским условима. Као и Цруисе, Зоок се нада да ће на крају користити двосмерно возило које уопште нема места за возача.

На крају крајева, упркос још увек релативно честим застојима, индустрија аутономних возила је тихо напредовала у последњих годину или две. Још увек смо далеко од свеприсутних аутомобила без возача, али технологија се тестира на више места, на више начина и са мање драме. Какво време бити робот.