Тоиота Ц-ХР до #3, Шкода Ениак на рекордном #7, тржиште поново у слободном паду (-25,2%) – Блог најпродаванијих аутомобила
Шкода Ениак је до рекордног 7. места у Финској у јулу.
Продаја нових аутомобила у Финској наставља да опада у јулу на -25,2% на годишњем нивоу на 5.372 јединице. Ово смањује обим од почетка године за -23% на 47.975 у односу на 62.344 пре годину дана. Тоиота (-17,8%) се опире боље од тржишта, али је њен удео испод нивоа од почетка године на 17,1% наспрам 18,6%. Насупрот томе, Фолксваген (-22,2%), који такође управља бољим држањем од тржишта, има снажан удео од 12,8% наспрам 8,6% до сада ове године. И Киа (-29,3%) и Шкода (-30,4%) су имплодирале и задржале су своје рангирање у јуну на #3 и #4, респективно. У ствари, цео Топ 6 је непромењен у јуну са Мерцедесом (-12,5%) и БМВ-ом (-5,4%) у вучу и добијањем удела из године у годину. БМВ је најбољи играч у Топ 10 потпуно негативно. Испод, Ренаулт (+57,7%), Дациа (+27,8%), Цупра (+70%) поново изнад Сеат-а, Порсцхе (+33,3%) и Полестар (+88,9%) храбре негативне услове са двоцифреним порастом, док Тесла прелази са 1 усамљене продаје у јулу 2021. на 28. овог месеца.
Преко у рангирању модела, то је још једно подијум, 100% Тојота са Цороллом (-44,4%), Иарисом (-22,1%) и Ц-ХР (+14,4%) на челу, потоњи је за 18 места у јуну на 3. месту и 3% удела. Шкода Оцтавиа (-44,1%) је у потпуном слободном паду, али се поново пење за шест рангова у прошлом месецу на 4. место, удаљавајући Тоиоту РАВ4 (-32%) и Киа Цеед (-36,6%). Шкода Ениак (+6,9%) је до рекордног 7. места са 2% удела испред Митсубисхи Ецлипсе Цросса (+61,7%) и нове Тоиоте Иарис Цросс за два места у јуну на #9. Ниссан Касхкаи (-48,7%) је у потпуној пропасти и заокружује Топ 10 у односу на #4 од године до данас. Приметите и Форд Фоцус (+480%), Шкода Кодиак (+86,8%) и БМВ Кс3 (+51,3%) који су у наставку забележили фантастичне добитке.
Претходни месец: Финска, јун 2022: Ренаулт (+51,3%) ставља Зое на 6. место на тржишту у паду -24,9%
Пре годину дана: Финска, јул 2021: Тоиота Цоролла лаки лидер, ВВ ИД.4 до #5
Комплетан јул 2022. 30 најбољих брендова и модела испод.
Напомена: На ранг листи се налази 30 најбољих брендова и модела од почетка године наручени на основу њихове јулске продаје и стога можда неће бити 100% тачни.
Финска јул 2022 – брендови:
Пос | Марка | Јул-22 | % | /21 | јун | 2022 | % | /21 | Пос | ФГ21 |
1 | Тоиота | 920 | 17,1% | -17,8% | 1 | 8,911 | 18,6% | -9,2% | 1 | 1 |
2 | Волксваген | 689 | 12,8% | -22,2% | 2 | 4,130 | 8,6% | -39,3% | 3 | 2 |
3 | Киа | 531 | 9,9% | -29,3% | 3 | 4,302 | 9,0% | -6,9% | 2 | 4 |
4 | Шкода | 475 | 8,8% | -30,4% | 4 | 3,716 | 7,7% | -40,2% | 4 | 3 |
5 | Мерцедес | 371 | 6,9% | -12,5% | 5 | 2,912 | 6,1% | -24,2% | 7 | 6 |
6 | БМВ | 297 | 5,5% | -5,4% | 6 | 3,013 | 6,3% | 0,8% | 6 | 8 |
7 | Форд | 276 | 5,1% | -22,5% | 11 | 2,296 | 4,8% | -33,9% | 8 | 7 |
8 | Волво | 259 | 4,8% | -48,8% | 9 | 3,537 | 7,4% | -30,3% | 5 | 5 |
9 | Ауди | 197 | 3,7% | -37,3% | 8 | 1,691 | 3,5% | -36,7% | 11 | 9 |
10 | Пеугеот | 165 | 3,1% | -18,3% | 14 | 1,150 | 2,4% | -43,2% | 13 | 12 |
11 | Ренаулт | 164 | 3,1% | 57,7% | 7 | 968 | 2,0% | 1,9% | 14 | 15 |
12 | Хиундаи | 152 | 2,8% | -45,7% | 13 | 1,530 | 3,2% | -25,8% | 12 | 10 |
13 | Цитроен | 115 | 2,1% | -13,5% | 16 | 855 | 1,8% | -39,2% | 15 | 14 |
14 | Дациа | 115 | 2,1% | 27,8% | 17 | 786 | 1,6% | 33,7% | 16 | 21 |
15 | Ниссан | 114 | 2,1% | -41,8% | 10 | 1,837 | 3,8% | -8,7% | 9 | 11 |
16 | Митсубисхи | 98 | 1,8% | -11,7% | 18 | 621 | 1,3% | -9,3% | 18 | 19 |
17 | Сузуки | 66 | 1,2% | -34,7% | 23 | 353 | 0,7% | -51,5% | 21 | 18 |
18 | Опел | 52 | 1,0% | -69,6% | 12 | 1,790 | 3,7% | 4,4% | 10 | 13 |
19 | Мазда | 47 | 0,9% | -44,7% | 21 | 401 | 0,8% | -30,9% | 20 | 20 |
20 | Цупра | 34 | 0,6% | 70,0% | 20 | 293 | 0,6% | 45,8% | 22 | 27 |
21 | Тесла | 28 | 0,5% | 2700,0% | 15 | 663 | 1,4% | -0,6% | 17 | 17 |
22 | Порсцхе | 28 | 0,5% | 33,3% | 26 | 268 | 0,6% | 25,2% | 24 | 25 |
23 | Сеат | 26 | 0,5% | -75,0% | 22 | 276 | 0,6% | -81,6% | 23 | 16 |
24 | Фиат | 20 | 0,4% | -44,4% | 27 | 153 | 0,3% | -25,7% | 26 | 22 |
25 | Ланд Ровер | 18 | 0,3% | -45,5% | 19 | 253 | 0,5% | 22,2% | 25 | 26 |
26 | Хонда | 18 | 0,3% | 5,9% | 25 | 137 | 0,3% | -25,1% | 29 | 28 |
27 | Поларна Звезда | 17 | 0,3% | 88,9% | 24 | 407 | 0,8% | 2294,1% | 19 | 30 |
28 | Мини | 15 | 0,3% | 0,0% | 28 | 111 | 0,2% | -43,7% | 30 | 23 |
29 | Субару | 13 | 0,2% | -64,9% | 30 | 144 | 0,3% | -26,9% | 28 | 24 |
30 | Лекус | 10 | 0,2% | -50,0% | 29 | 152 | 0,3% | -17,4% | 27 | 29 |
Финска јул 2022 – модели:
Пос | Модел | Јул-22 | % | /21 | јун | 2022 | % | /21 | Пос | ФГ21 |
1 | Тоиота Цоролла | 252 | 4,7% | -44,4% | 1 | 3,144 | 6,6% | -6,1% | 1 | 1 |
2 | Тоиота Иарис | 211 | 3,9% | -22,1% | 2 | 1,728 | 3,6% | -40,9% | 2 | 2 |
3 | Тоиота Ц-ХР | 159 | 3,0% | 14,4% | 21 | 1,158 | 2,4% | 0,0% | 7 | 11 |
4 | Шкода Оцтавиа | 137 | 2,6% | -44,1% | 10 | 864 | 1,8% | -70,1% | 9 | 3 |
5 | Тоиота РАВ4 | 123 | 2,3% | -32,0% | 3 | 1,385 | 2,9% | -23,0% | 3 | 4 |
6 | Киа Цеед | 116 | 2,2% | -36,6% | 4 | 1,194 | 2,5% | 29,1% | 6 | 12 |
7 | Шкода Ениак | 108 | 2,0% | 6,9% | 9 | 575 | 1,2% | 35,0% | 17 | 35 |
8 | Митсубисхи Ецлипсе Цросс | 97 | 1,8% | 61,7% | 14 | 561 | 1,2% | 158,5% | 18 | 77 |
9 | Тоиота Иарис Цросс | 91 | 1,7% | Нова | 7 | 1,010 | 2,1% | Нова | 8 | 135 |
10 | Ниссан Касхкаи | 78 | 1,5% | -48,7% | 5 | 1,296 | 2,7% | -10,4% | 4 | 7 |
11 | Киа Стониц | 77 | 1,4% | -39,8% | 20 | 470 | 1,0% | -41,3% | 26 | 16 |
12 | Шкода Кодиак | 71 | 1,3% | 86,8% | 15 | 606 | 1,3% | 42,9% | 13 | 50 |
13 | ВВ Голф | 70 | 1,3% | -53,9% | 8 | 593 | 1,2% | -56,9% | 15 | 10 |
14 | Волво КСЦ60 | 68 | 1,3% | -33,3% | 17 | 1,221 | 2,5% | -20,0% | 5 | 5 |
15 | Киа Рио | 68 | 1,3% | -71,2% | 11 | 528 | 1,1% | -56,1% | 22 | 8 |
16 | Волво В60 | 63 | 1,2% | -63,6% | н/а | 601 | 1,3% | -46,3% | 14 | 9 |
17 | БМВ серије 3 | 62 | 1,2% | -27,9% | 24 | 624 | 1,3% | -32,8% | 12 | 14 |
18 | БМВ Кс3 | 59 | 1,1% | 51,3% | 12 | 542 | 1,1% | 68,8% | 20 | 48 |
19 | Волво КСЦ40 | 58 | 1,1% | -64,2% | н/а | 808 | 1,7% | -47,8% | 10 | 6 |
20 | Форд Фоцус | 58 | 1,1% | 480,0% | н/а | 517 | 1,1% | -34,1% | 23 | 19 |
21 | Киа Ниро | 55 | 1,0% | -6,8% | 18 | 580 | 1,2% | 12,6% | 16 | 23 |
22 | БМВ серије 5 | 52 | 1,0% | -8,8% | 19 | 540 | 1,1% | -9,8% | 21 | 31 |
23 | ВВ Т-Роц | 47 | 0,9% | -34,7% | н/а | 490 | 1,0% | -6,0% | 24 | 34 |
24 | Цитроен Ц3 | 42 | 0,8% | -51,2% | 25 | 443 | 0,9% | -42,5% | 28 | 26 |
25 | ВВ Поло | 41 | 0,8% | -48,1% | н/а | 441 | 0,9% | -31,1% | 29 | 18 |
н/а | Шкода Камик | 39 | 0,7% | -66,9% | 16 | 482 | 1,0% | -37,2% | 25 | 22 |
н/а | Шкода Суперб | 31 | 0,6% | -32,6% | 23 | 433 | 0,9% | -12,2% | 30 | 42 |
н/а | Тесла модел И | 27 | 0,5% | Нова | 13 | 445 | 0,9% | Нова | 27 | 66 |
н/а | Форд Куга | 23 | 0,4% | -50,0% | 22 | 559 | 1,2% | -28,7% | 19 | 17 |
н/а | Опел Астра | 13 | 0,2% | -38,1% | н/а | 733 | 1,5% | 60,0% | 11 | 37 |
Извор: АУТ