May 5, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

From Japan With Love: 3 Lotus Esprits In Tokyo

Из Јапана са љубављу: 3 Лотус Есприта у Токију

Пљушта са кишом. Имам ВРКС пренос у својој кухињи и заостатак прича за писање. Покрећем тежак позив и одлучујем не возити се до Лотус Даи Јапана на Фуји Спеедваи-у.

Сигурно сам пропустио тај дан, али на срећу добио сам своју дозу Лотуса прошлог месеца. У ствари, добио сам троструку ињекцију лаког британског спортског аутомобила.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-2

Све је то захваљујући Масахиру Јамади, власнику овог зеленог Есприт Турбо ХЦ из 1988. „Зар не би било супер окупити неколико генерација Есприта?“ питао ме је. „Да ли Џејмс Бонд увек добија девојку?“ Одговорио сам у својој глави док сам куцао одговор: “Апсолутно!”.

Нисам био сигуран где тачно да снимим овај култни аутомобил, али знао сам да мора да буде отмен и помало гламурозан. Попут Бондовог негативца, намамио сам Масахиро-сана у уличицу испод старих железничких мостова који воде до станице у Токију. У главном граду Јапана нема много старих ствари доступних јавности, али ови барови и продавнице смештени испод сводова представљају лепу позадину.

Ретроспектива је ипак дивна ствар, јер снимање тамнозеленог аутомобила у мрачној уличици ноћу вероватно није била једна од мојих најбољих креативних одлука. То је фотографски еквивалент пливању Ламаншом са немачком догом на леђима.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-10

Ипак, док смо Масахиро-сан и ја пролазили кроз уске улице, одмах сам се заљубио у аутомобил који ми је у подсвести још од малих ногу. Унутрашњост од меке коже учинила је да се осећам интелектуалније него што јесам, а звук вентила за испуштање ваздуха у атмосферу који је шиштао кад год би Масахиро-сан искључио гас, учинио је да се осећам као да је мој недостатак интелекта некако у реду.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-9

Као дете, сећам се да сам једног дана имао грип и морао сам да останем код куће из школе. Тата је био код куће да ме чува и заједно смо гледали два филма. Један је био Ратови звезда: Повратак Џедаја, а други је био Шпијун који ме је волео. Аутомобил са подморницом Лотус Есприт у филму о Џејмсу Бонду био је нешто најбоље што сам икада видео. И сасвим искрено, можда и даље буде.

Нажалост, нисмо могли да пронађемо С1 Есприт попут оног у Шпијун који ме је волеоали Елон Муск има оригинални подморнички аутомобил, тако да ћу наставити да му шаљем мејлове док не добијем одговор.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-11

Након што сам зграбио своје снимке, кренули смо до Татсуми паркинга да се нађемо са друга два Лотус Есприта. На путу до тамо стали смо на пешачком прелазу где је млада дама стајала и чекала да пређе, али је била потпуно задубљена у телефон. Масахиро-сан је стао као џентлмен, чекајући на тренутак, а онда је три пута затрубио да пробуди зону даму да пређе пут.

Ово савршено сажима Лотус Есприт за мене. Довољно је софистициран да би Бонд могао да вози, али је помало напоран када га прободете штапом.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-12
Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-15

Крећући се аутопутем до паркинга, аутомобил је вукао изненађујуће добро за нешто 10 година старије од свог возача. Али имајући у виду да је Есприт фабрички тежио само 1.067 кг и имао 218 КС од свог турбо-пуњеног линијског четворокреветног мотора, није ни чудо што се осећа духовито. Можете срушити још неколико килограма са Масахиро-сановог аутомобила захваљујући композитном кровном панелу од угљеничних влакана који је поставио претходни власник.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-3
Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-2

„Поједноставите, па додајте лакоћу“ наставља да буде етос овог аутомобила, дуго након што је Колин Чепмен сковао фразу.

Иако су до Тацумија стигли 35 минута раније, друга два власника Есприта су већ била тамо са својим аутомобилима. Ово је наравно Јапан, а 10 минута раније је пет минута касно. Какав призор. Штета само да један од њих није био белац.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-12
Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-8

Постављајући три аутомобила један поред другог, било је лепо видети различите еволуције у дизајну, почевши од два ранија С3 Турбо модела до каснијег С4 модела. Прескочили смо Кс180 са непарним бројем, и не само да нисмо могли да пронађемо С1, већ нисмо могли ни да се дочепамо В8.

Два сребрна Есприта су углавном залиха, али то не спречава њихове младе возаче да уживају у њима као што би џентлмен могао ценити фини сингле малт виски.

Тоби_Тхиер_Пхотограпхер_Лотус_Есприт-5

Масахиро-санов Турбо Есприт носи неке класичне Панаспорт Г7 Ц5Ц-Л точкове, бренд који Лотусу одговара мајици. Мислим да би Џејмс сматрао да су прилично полетни, зар не?

Есприт можда није толико поштован од стране обожаватеља Бонда као Астон Мартин, али мислим да је више него заслужио место међу најбољима.

Тоби Тхиер
инстаграм _тобинста_
тобитхиер.цо.ук