May 4, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

МцЛарен Солус ГТ

Мекларен открива Солус ГТ само за стазу

МцЛарен Солус ГТ ће се производити у само 25 јединица – све распродате пре него што се јавно открије.

хттпс://ввв.иоутубе.цом/ватцх?в=ХЕВТиАЕ04јо

Са тежином мањом од 1.000 кг и аеродинамичким перформансама укључујући потисну силу већу од 1.200 кг, Солус ГТ – који покреће 5,2-литарски В10 мотор са природним усисавањем – способан је да прође најбрже временско време у односу на било који МцЛарен осим једноструког трке са седиштима и пружа возачко искуство блиско ангажовању и осећају вожње аутомобила Формуле 1.

МцЛарен Солус ГТ

Из званичног саопштења за јавност:

Дизајн екстеријера, који је изузетно веран својој виртуелној инспирацији, заснован је на провереним аеродинамичким принципима и МцЛареновом етосу дизајна „све са разлогом“, усавршеном додатним ЦФД (Цомпутатионал Флуид Динамицс) и истраживањем аеродинамике у аеродинамичком тунелу.

МцЛарен Солус ГТ

Међу карактеристичним спољашњим карактеристикама је клизна надстрешница изнад централног седишта. Точкови су обавијени аеродинамичним подлогама и лоцирани су полугама вешања. Велики предњи разделник доводи ваздух у тунеле са ефектом тла пре него што изађе из аутомобила преко пуног дифузора.

МцЛарен Солус ГТ

Усисни отвор инспирисан моторним спортом изнад кокпита интегрисан у дизајн поклопца обруча доводи хладан ваздух у мотор, истовремено пружајући привлачан индукциони звук. Дизајн тркачких аутомобила такође је инспирисао бочне подлоге у којима се налазе радијатори Солус ГТ-а.

МцЛарен Солус ГТ

Двоструко фиксно задње крило је кључно за фигуру потисне силе која премашује укупну тежину аутомобила. Однос потисне силе и отпора је такође оптимизован, помажући перформансама на правој линији, као и побољшавајући способности у кривинама.

МцЛарен Солус ГТ

Искуство Солус ГТ-а почиње чак и пре покретања мотора, при чему возач отвара препознатљиву надстрешницу кокпита која клизи напред кроз плитки лук како би омогућила приступ. Ово није ништа слично конвенционалним вратима аутомобила, па чак ни препознатљивим диедралним вратима других МцЛарен аутомобила, више као улазак у борбени авион.

Дизајн ентеријера МцЛарен Солус ГТ

Начин уласка у аутомобил доприноси осећају прилике који пружа једно седиште које доминира ентеријером фокусираним искључиво на возача и перформансе. Положај седишта је фиксиран – власници 25 Солус ГТ-а доживљавају сопствено „уређење седишта“ у стилу мотоспорта – са кутијом за педале подесивом као у тркачком аутомобилу, али уз погодност даљинског система којим се управља са положаја седења.

Волан – чији је дизајн јединствен међу серијским аутомобилима Мекларена – инспирисан је Формулом 1, са дисплејом на инструмент табли и основним контролама интегрисаним како би одговарао уским границама једноседа на стази. Иза волана је поглед кроз стаклени ‘мехур’, са интегрисаном заштитом кокпита у хало стилу – на којој је постављен екран за приказ уназад који се напаја широкоугаоном камером постављеном унутар обруча. Савршено симетрична линија вида од 180 степени коју пружа централна позиција за вожњу додатно је потпомогнута драматично обликованим точковима који помажу возачу да постави аутомобил на стазу.

МцЛарен Солус ГТ

Да би додатно повећао узбуђење за Солус ГТ купце, МцЛарен нуди потпуно „искуство тркачких возача“. Ово укључује возачко седиште обликовано према индивидуалном облику тела возача тркачко одело са хомологацијом ФИА, кацига и ХАНС уређај по мери сваког власника, и уметци за уши са радио сигналом. Потпуни програм обуке за развој возача ће такође бити доступан како би се помогао купцима да у потпуности искористе потенцијал свог новог хипераутомобила.

МцЛарен Солус ГТ

Солус ГТ покреће јединствени 5,2-литарски В10, конструисан коришћењем машински обрађених компоненти мале запремине, који се окрећу на више од 10.000 обртаја у минути и пружа екстремне перформансе и узбудљиво ангажовање возача. Реакција мотора је побољшана употребом гаса за сваки цилиндар – систем који је погодан само за примену на гусеницама – и у потпуности је погоњен зупчаником, без ланаца или каиша за брегасто вратило или помоћне системе.

МцЛарен Солус ГТ

Поред тога што има излазну снагу и обртни момент од преко 840ПС и 650Нм, мотор је такође изабран због својих структурних квалитета по први пут у производном аутомобилу Мекларен, мотор је саставни део шасије. Конвенционална пракса у конструкцији тркачких аутомобила, овај приступ дизајну оптимизује смањење тежине негирајући потребу за додатним структурама шасије или подоквирима иза монокока од угљеничних влакана.

Седмостепени секвенцијални мењач који је изведен у тркама, који има ливење и кућиште по мери – последње произведено од алуминијума са панелима од магнезијума – постављено је на задњи део мотора са задњим огибљењем причвршћеним за кућиште мењача. Изнутра, зупчаници правог сечења укључени преко квачила од карбонских влакана са више плоча су идеално прилагођени агресивним променама које се захтевају у примени на стази. Систем је потпуно аутоматизован и софтверски контролисан, уклањајући потребу да возач користи квачило, помажући при повлачењу у пит-лане.

Заједно са сваким МцЛареном од 1981. године, Солус ГТ се заснива на монококу од угљеничних влакана, у овом случају оном који је направљен коришћењем специјализованих производних метода мале количине, укључујући процес „пре-прег“ угљеника за већу структурну чврстоћу и високу униформност завршити материјал. Предња и задња структура шасије су такође направљене од угљеничних влакана, а мотор и мењач чине остатак шасије.

Карбонска влакна нису једини материјал високе вредности у Солус ГТ. Даље прихватајући технологије које се користе у највишим нивоима мотоспорта, 3Д штампане титанијумске компоненте су коришћене за заштитну структуру хало кокпита и обруч. Ово је први пут да је приступ усвојен за структурне елементе у МцЛарен производном аутомобилу, омогућавајући прилагођени дизајн као и смањење тежине.

Систем вешања укључује двоструке полуге са унутрашњим пригушењем торзионе шипке, којима се управља преко потисних шипки напред и полуга за повлачење позади. Обе осовине су повезане стабилизаторима, са опцијама подешавања које су доступне возачу. Израђене од челика за повећану издржљивост, предње карике вешања су обложене аеродинамичним омотима од угљеничних влакана слично приступу у Формули 1.

Унутар препознатљивих подножја точкова налазе се 18-инчни ковани алуминијумски точкови са централним закључавајућим наврткама, обучени са гумама са спецификацијом Ле Манс Прототипе доступних у глатким и мокрим смешама. Кочење обезбеђују 6-клипна моноблок машински обрађена алуминијумска чељусти и карбонски кочиони дискови и плочице. Пристрасност између предње и задње кочнице може да се подеси у кокпиту од стране возача.

Традиционални показатељи перформанси нису толико релевантни за аутомобил на стази, али са циљним временом од 2,5 секунде за убрзање од -100 км/х и максималном брзином већом од 200 мпх – у комбинацији са малом тежином аутомобила и јаким аеродинамичким способностима – МцЛарен Солус ГТ има перформансе потребне за екстремну машину за стазе.

Укључујући сваки елемент који је МцЛарен учинио светском аутомобилском силом, Солус ГТ је такође доказ занатског умећа доступног МцЛарен купцима из МцЛарен Специал Оператионс (МСО). Са пројектом као што је овај, МСО услуга иде даље од самог аутомобила до нивоа луксузног ангажовања купаца и приступачности јединственог за МцЛарен. Процес по мери осигурава да је сваки Солус ГТ јединствен и да се нуде редовна ажурирања развојног програма, укључујући приступ сесијама вожње прототипа које могу утицати на карактеристике вожње аутомобила пре производње.

Планирани су догађаји на стази Солус ГТ, а сви аутомобили ће бити испоручени са кофером за лет како би власници могли да подрже сопствене активности на стази. Ово укључује свеобухватан сет алата, дизалице за возила, постоља, радио уређаје и предгрејач расхладне течности.

МцЛарен Солус ГТ је тренутно у фази тестирања свог развојног процеса. Први од 25 аутомобила за купце – који су сви продати – биће испоручен 2023.

(Извор: Мекларен)