May 5, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Може ли Лекус учинити свој нови јарам управљача лаким за употребу?

Може ли Лекус учинити свој нови јарам управљача лаким за употребу?

Аутомобили су управљали на исти начин већ нешто више од 100 година, али недавно су и Тесла и Лекус одлучили да поново измисле волан: аутомобилске компаније су замениле точак за поједностављени јарам управљача. Реакције на промену су се поларизирале, при чему су неки љубитељи Тесле преферирали нови изглед, а други су га прогласили знатно горим од точка. Рецензије Теслиног јарма указују на несигурну криву учења, која укључује могуће посезање до места где би точак требало да буде и хватање ваздуха. Да ли је Лекус овај концепт учинио одрживијим?

Тесла је представио свој нови точак у стилу јарма када је реконструисао своју водећу лимузину модела С 2021. Иако функционише на све начине као стандардни волан, јарам у суштини уклања горњи сегмент обода волана. Тесла каже да ово побољшава видљивост аутомобила напред и омогућава уграђеним камерама да прецизније прате кретање очију возача. Ова промена, тврде Тесла и Лексус, могла би да олакша прелазак са возила на аутономна возила, кад год та технологија постане безбедна и одржива. Али у пракси, посебно када возите уназад, Теслин јарам је тежак за употребу и захтева од возача да поново обуче своју мишићну меморију.

Али Лекус има другачији приступ. Са новим електричним кросовером Лекус РЗ 450е, јапански произвођач аутомобила покушао је да ублажи проблеме са Теслиним првим напором. Лекус је, по први пут, инсталирао потпуни систем управљања.

За разлику од деценијама старог система који замењује – директна осовина између волана и носача, која преноси возачеве инпуте на точкове – управљање по жици потпуно уклања ту физичку, механичку везу. Систем управљања кроз жицу тумачи возачеве маневре управљања као дигитални сигнал. Тај сигнал се шаље електромотору на кутији управљача, подешавајући угао управљања предњег краја аутомобила. Ово омогућава рачунару да тумачи те уносе на основу неколико фактора, укључујући брзину, услове на путу и ​​позицију аутомобила на путу како би тачно одредио колико далеко аутомобил треба да управља. (Неке летелице имају аналогни систем који се зове „летење по жици“.)

Систем се може похвалити једном великом предности: повећава угао управљања при нижим брзинама на начин да возачи никада неће морати да скину руку са волана да би скренули у кривину или скренули уназад до места за паркирање. Лекус-ово управљање по жици у потпуности располаже ручним управљањем, доприносећи ономе што компанија каже да је безбедније искуство вожње.

Лекусов систем, назван Оне Мотион Грип, ће стално повећавати или смањивати однос управљања како се брзина возила мења. Управљач ће се прилагодити да буде бржи при малим брзинама, као на паркиралиштима, омогућавајући веће углове управљања са деликатним, малим улазима на јарму. При брзинама на аутопуту, међутим, управљање постаје много пригушеније, како би се одржала стабилност и спречило да аутомобил буде превише стрпљив. Промене у односу се заиста дешавају само када је точак усмерен право напред, тако да возач неће доживети непредвидиву промену угла управљања у средини кривине. Као и Тесла систем, и овај захтева криву учења, али рани извештаји чини се да указује на то да се на Лекус лакше навикнути. Садржи све аутономне суседне погодности Теслиног јарма, али са додатном интуитивношћу и безбедношћу.

Нови Лекусов јарам треба да се окрене само за око 150 степени од блокаде до браве, када су точкови окренути до краја у једном правцу и „потпуно блокирани“ у другом смеру. Традиционални волан и Теслин јарам захтевају негде између два и три пуна окрета да би дошли до овог положаја. То значи да се хитне реакције у Лекус-у могу постићи брже и са мање напора, јер возач треба само мало да помери волан уместо да прекрсти руке једна преко друге. У нормалној употреби, то је често опуштајуће, јер возачи не морају да скидају руке са волана да би скренули у кривину од 90 степени при малој брзини.

Али пошто су предности Лекусовог јарма мале и биће потребно мало навикавања, мало је вероватно да ће се овај тип управљачког уређаја ухватити на више брендова и платформи. Кружним воланима можда неће бити потребно тако драстично преобликовање: стандардни волан од 360 степени би имао исто толико користи као и јарам од предности система кормила по жици.

Сазнајте више о систему, овде:

хттпс://ввв.иоутубе.цом/ватцх?в=укихВУхВјдц