May 18, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Honda VFR750R RC30

На продају: Хонда ВФР750Р РЦ30

Када је Хонда ВФР750Р РЦ30 пуштена у продају 1988. године, то је у суштини био легалан за путеве, двоточкаш Гранд Прик мотоцикл који је свако могао да купи. Кад би се дочепали једног који је.

У својој првој години такмичења Фред Меркел је освојио инаугурационо светско првенство у супербајку 1988. на свом РЦ30, и то као возача и титула произвођача. Затим је то урадио поново 1989. да би доказао да то није случајност. Мотоцикл ће постати најуспешнији јапански четвороцилиндрични мотоцикл свих времена који је освојио Светско првенство.

Брзе чињенице – Хонда „РЦ30“ ВФР750Р

  • Када је Светско првенство у Супербике-у покренуто 1988. године, постојала је одредба о хомологацији да свака компанија која жели да се такмичи мора да произведе свој тркачки мотоцикл који је легалан за путеве.
  • Као што је често случај са правилима о хомологацији, они су свету поклонили нека изванредна нова возила која су легална за путеве – у овом случају РЦ30, један од најважнијих супербицикла и најважнијих Хонда мотоцикала свих времена.
  • РЦ30 је развијен са мање-више неограниченим буџетом, користио је ваздухопловне легуре и титанијум – све то још у касним 1980-им када су ови материјали ретко виђани на мотоциклима (или аутомобилима).
  • Срце РЦ30 је његов 748цц 90º В4, течно хлађени мотор са дуплим брегастим гредама, 16 вентила, клиповима од легуре, титанијумским клипњачама који су производили 118 КС при 11.000 о/мин. С обзиром на суву тежину бицикла од 180 кг, био је скоро непобедив крајем 1980-их.

Супербике Роиалти – Моћни РЦ30

Истина је да РЦ30 постоји само због захтева за хомологацију које је поставило Светско првенство у супербике-у који је приморао произвођаче да понуде своје тркачке бицикле као друмске, уз мали број неопходних промена курса.

Видео изнад: Ово је оригинални Хонда промотивни филм за РЦ30. Она приказује израду која је ушла у сваки бицикл, а видите делове попут титанијумских клипњача који су појединачно модификовани за савршенство.

Хонда је направила само 3.000 примерака ВФР750Р између 1987. и 1990. да би испунила ове захтеве, а продавали су их преко дилера за МСРП који је био дупло већи од „нормалног“ супербицикла.

Упркос трошковима, мотоцикли су се продавали онолико брзо колико су дилери могли да их набаве. Многима су одузети додаци који су законски прописани за путеве – попут жмигаваца, кочионих светала и регистарских таблица како би се могли тркати било професионално или на врхунском аматерском нивоу .

Док се све ово дешавало, званични Хондини тркачки тим је такође био на путу, такмичивши се у првом светском шампионату Супербике 1988. Као што је горе наведено, они су доминирали серијом, освајајући шампионат возача и произвођача 1988. и 1989. године.

На другим местима у свету моторних трка РЦ30 је уживао сличан низ успеха. Роберт Данлоп је освојио Велику награду Макаа 1989., затим је Стив Хислоп отишао и урадио исто годину дана касније 1990. Године 1993. Хелмут Дахне је поставио најбржи Нордсцхлеифе круг на мотоциклу 7:49:710.

Преко на Острву Ман Стив Хислоп је направио први круг од 120 мпх на ТТ стази Острва Ман на свом РЦ30. До тог тренутка победе у трци су се брзо гомилале за белу, плаву и црвену Хонду, а њена репутација као најбољег супербицикла на свету била је неоспорна.

Хонда ВФР750Р РЦ30 1

Опис сликеОво је РЦ30 са уклоњеним оклопом, који показује све делове које иначе не видите. Осим ако сте, наравно, техничар за ХРЦ.

Процењује се да је 75% продатих РЦ30 претворено за употребу на тркачким стазама, остављајући на располагању само око 750 легалних бицикала, а многи од њих су у дугорочном приватном власништву.

Хонда ВФР750Р РЦ30 – Спецификације

  • Рам – РЦ30 има оквир од алуминијумске легуре који директно повезује тачку окретања закретне руке са главом управљача. Такође има једнострану закретну руку Про-Арм од легуре алуминијума.
  • Мотор – 748цц 90º В4, мотор са течним хлађењем са дуплим брегастим гредама, четири вентила по цилиндру, клиповима од лаке легуре, ултра-лаким титанијумским клипњачама и четири Кеихин карбуратора од 35 мм.
  • кочнице – Диск кочнице су постављене напред и позади, са двоструким плутајућим дисковима од 310 мм и четири клипне чељусти напред и једном јединицом клипа позади.
  • Преношење – Мењач је компактна јединица са 6 брзина са блиским односом, има необично дуг први степен преноса који може да се креће од 0 – 82 мпх.
  • Излазна снага – Постојале су две главне законске спецификације за путеве за излазну снагу РЦ30. Јапански бицикл је био ограничен на 76 КС при 9.500 о/мин из правних разлога, а бицикли за међународна тржишта добијали су пуних 118 КС при 11.000 о/мин.
  • Суспензија – РЦ30 је опремљен Схова виљушкама типа картриџа од 43 мм напред са носачима за брзо отпуштање за точак. Моно амортизер је уграђен на задњем делу, а задњи точак се може брзо уклонити и заменити за промену точкова/гума.
  • Каросерија – Бицикл има резервоар за гориво од легуре и ручно постављену каросерију од фибергласа.
  • Перформансе – О највећој брзини Хонде РЦ30 се расправља годинама, врло мало њих је икада искусило да би говорили о тој теми са било каквом сигурношћу. Хонда је тврдила 250 км/х (155 мпх), међутим неки верују да је 246 км/х (153 мпх) тачнија цифра.
Хонда ВФР750Р РЦ30 26

Опис сликеИако је бицикл био понуђен у неколико различитих шема боја, ова бела/плава/црвена ливреја је најпознатија.

Овде је приказана Хонда ВФР750Р РЦ30 из 1988

РЦ30 који видите овде је један од само 32 која су направљена за канадско тржиште 1988. године и један од само 3.000 произведених укупно.

касније је продат колекционару у Масачусетсу и сада се нуди на продају након што су обављени бројни послови одржавања – то је укључивало фарбање оклопа, замену уља и расхладне течности, реконструкцију цилиндара квачила, одзрачивање кочница и замену батерија и гуме.

Ако желите да прочитате више или да дате понуду, нуди се на продају на Бринг а Траилер оут оф Греат Баррингтон, Массацхусеттс са 6.000 километара на километражи и можете видети листу овде.

Хонда ВФР750Р РЦ30 25
Хонда ВФР750Р РЦ30 24
Хонда ВФР750Р РЦ30 23
Хонда ВФР750Р РЦ30 22
Хонда ВФР750Р РЦ30 21
Хонда ВФР750Р РЦ30 20
Хонда ВФР750Р РЦ30 19
Хонда ВФР750Р РЦ30 18
Хонда ВФР750Р РЦ30 17
Хонда ВФР750Р РЦ30 16
Хонда ВФР750Р РЦ30 15
Хонда ВФР750Р РЦ30 12
Хонда ВФР750Р РЦ30 11
Хонда ВФР750Р РЦ30 10
Хонда ВФР750Р РЦ30 9
Хонда ВФР750Р РЦ30 7
Хонда ВФР750Р РЦ30 6
Хонда ВФР750Р РЦ30 5
Хонда ВФР750Р РЦ30 4
Хонда ВФР750Р РЦ30 3
Хонда ВФР750Р РЦ30 2

Слике љубазношћу Бринг а Траилер.

Хонда ВФР750Р РЦ30