May 3, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући

Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући

Годинама је колекција најнеобичнијих нерестаурираних Бугатти аутомобила лежала, педантно негована и истражена, у пространој кући у Швајцарској. Али сада је ова колекција, коју је деценијама са љубављу градио Ханс Матти, нашла новог чувара, а прво путовање аутомобила под њиховим новим власништвом одвело их је до Цхатеау Саинт Јеан у Молсхајму – дом Бугатти аутомобила.

Да би се ови аутомобили вратили ‘кући’, само неколико корака од места где су првобитно створени је прикладан почетак за најновије поглавље у животу ових аутомобила. Ханс Матти је посветио свој живот стварању ове колекције, прикупљајући оригиналне фотографије, прилоге из часописа, књиге и фабричка саопштења која се односе на њих. Није само скупио аутомобиле, већ је потпуно истражио њихове приче. Као регистрар Бугатти Цлуб Суиссе, он је један од најобразованијих стручњака на свету за Бугатти Гранд Прик аутомобиле.

Међу изванредном збирком је Бугатти Тип 51сматра се једним од најоригиналнијих који постоје, изузетно очуваним Тип 37Акратка шасија Тип 49 Фаук цабриолет са Жан Бугатијем – јединим преосталим примером на свету, а Тип 35Б и а Тип 35А опремљен јединим постојећим мотором типа 36, мењачем и задњом осовином који су преживели. То је колекција која се појављује једном у животу од које Ханс Матти није био вољан да се растане. Две и по године водили су се разговори о набавци колекције, а чак је и Царолине Бугатти – унука Етора Бугатија била укључена у преговоре.
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући

Типе 51 – наменска фабричка тркачка машина за Гранд Прик – никада није рестаурирана или префарбана, носећи ознаке девет деценија мотоспорта и уживања. Изложено је оригинално умеће тима Етора Бугатија и свако поглавље његовог живота носи се са поносом. Тип 49 је, у међувремену, био лични аутомобил самог Жана Бугатија, са иницијалима „ЈБ“ на вратима. Изузетно је ретко имати Типе 49 са каросеријом коју је дизајнирала и произвела фабрика Бугатти, као што то чини овај пример, и ниједан други постојећи Типе 49 не носи јединствену каросерију Фаук Цабриолет. Још невероватно, ови Тип 51 и Тип 49 су делили транспортер током испоруке својим првим приватним купцима. Да их се поново уједини је затварање круга који је почео још 1930-их. Тип 51 у колекцији започео је живот као један од последњих Типе 35Б који је икада направљен, фабрички тркач за Гранд Прик, који је у том периоду возио Луис Широн, који је дао своје име Бугатијевом најновијем хипер спортском аутомобилу. Како је Бугатти настојао да развије Типе 35 – познат као најуспешнији тркачки аутомобил свих времена – развио је нови напредни мотор са двоструком камером и нови аутомобил који ће покретати: Типе 51. Овај нови погон је замењен у овај аутомобил , у ком тренутку је постао један од првих Типе 51, опремљен мотором број 1 и који су се такмичили Ацхилле Варзи и други хероји савременог мотоспорта. Варзи се до данас поштује у Бугатију за прославу 100 година бренда откривено је специјално Центенаире Едитион Веирон ‘Ацхилле Варзи’. Са наступима на тркама у Монаку, Монци, на Тарга Флорио и више, овај аутомобил има невероватан тркачки педигре. У још једној важној вези, фабрички Гранд Прик мотор који је првобитно био у овом аутомобилу као Тип 35Б, фабрички је замењен у други Тип 35Б у овој колекцији, пре него што је касније продат као нови аутомобил.

Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Једна од истакнутих стаза ране тркачке ере била је стаза Монтлхери у Француској, позната по свом брзом кретању, али и по изузетно неравној површини. Бугатијев помно детаљан приступ инжењерингу довео их је до развоја новог модела за трке у Монтлхерију: Тип 36. Са крутом задњом осовином, боље би се носио са захтевним условима ове јединствене стазе. Направљене су две варијанте, каснији модел са компресором, који је постао оно што многи верују да је први Бугатти са компресором. Али њихове тркачке каријере биле су кратког века и једина два произведена аутомобила типа 36 су уништена. Остао је само мотор, мењач и задња осовина једног од њих, који се сада јединствено налазе у оквиру каросерије типа 35А која се налази у овој колекцији. Још једном, то је још један јединствени део историје Бугаттија.

Довршава пет Бугатти аутомобила у колекцији је Типе 37А, један од дуге лозе Бугатти аутомобила са компресором који је вероватно почео са Типе 36. Поново је очуван у потпуно оригиналном стању са одговарајућим бројевима – свака ера његовог власништва и обимне трке историја је помно праћена све до свог првог власника 1929. године и наставља да се трка до данас. Многи возачи су Тип 37 сматрали аутомобилом који је победио у класи Воитуретте, али са додатком компресора – који је постао Типе 37А – његов моћни четвороцилиндрични мотор постао је способан да погура аутомобил до више од 120 мпх (193 км/х), навише од 90мпх (144кпх). Бугатти је надопунио само 76, а они су се такмичили у Ле Ману, Милле Миглиа, Тарга Флорио и још много тога.

Ова јединствена колекција аутомобила сада креће у своју трећу еру њихово прво биће када су продате нове, а друго под брижљивом бригом Ханса Матија. Сада ће се они чувати у свом оригиналном, необављеном стању, сачувани као важни артефакти Бугатти историје који јесу. И док су се окупљали у Цхатеау Саинт Јеан – месту које је Еторе Бугати купио да забавља своје муштерије, и који је још увек кључни део Бугатти легенде – готово се осећало као да аутомобили никада нису отишли. Осећај историје окружује Цхатеау, препун готово једног века Бугатти наслеђа.
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући

Цхристопхе Пиоцхон, председник Бугатти Аутомобилес, рекао је: „Ми смо бренд који непрестано тражи инспирацију од генија нашег оснивача. За Етора, најважнији аспект Бугаттија је био да буде неупоредив. Требало би да буде у својој класи. Вероватно нас ништа не приближава визији Етора него што видимо његове креације у стању у ком су напустили фабрику оригиналне заковице, фарба и, посебно, педантан инжењеринг који је дефинисао његове аутомобиле и на крају његов успех. Ова колекција аутомобила и приче које су окупљене око њих су апсолутно непроцењиве, и почаствовани смо што смо могли да им пожелимо добродошлицу у дом Бугатти аутомобила. Док гледамо у нову еру Бугаттија, пионирски модели попут ових ће бити наша инспирација.’

Хвала Роцк Н Ролл Цлассицс-у и власнику аутомобила што су окупили ове важне артефакте Бугатти историје у Молсхајму.

Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Незаменљива историја Бугаттија се враћа кући
Фото кредит: Бугатти
објављено на цонцептцарз.цом