Уз сву силу грађевинара који гура тону цигли уз степенице, Казуки Охаши рва свој Ламборгхини Цоунтацх из дворишта у Мадланеовом потпуно новом штабу у Окајами и на отворени пут. Ауто је сиров, неукроћен и бори се са Казуки-саном на сваком ћошку, али упркос свему томе, он је – и увек ће бити – потпуно бриљантан.
Ово чудо италијанског инжењерства дефинисало је сам концепт модерног супераутомобила. Осим што то уопште није ауто. Не, Цоунтацх је сан напуњен пармезаном и омотан око атмосферског В12. Да, снови о сиру су стварна ствар, само питајте Гоогле.
Не могу да квантификујем унос сира Марчела Гандинија током 1970-их када је дизајнирао Цоунтацх, али једно је сигурно – човек је имао прилично луде снове. Срећом, знао је како да их запише на папир.
Такође је занимљиво приметити да је Гандини, пре него што је написао Цоунтацх, заправо почео са ентеријером, намештајем и индустријским дизајном. То би могло објаснити све те дивне углове.
Ово није први Ламборгхини који смо представили из Мадлане; прошле године смо вам показали Казуки-санов бели Диабло. Док је тај аутомобил био преуређен на имиџ Диабло Јоте из касних 90-их, за ову конструкцију Казуки-сан је одао почаст бесмртним линијама онога што је вероватно најпрепознатљивији и најманијакалнији супераутомобил свих времена.
Не могу бити 100% сигуран да сам икада видео Цоунтацх-а лично пре овога. Имам нејасна сећања да сам видео црвену на улицама Енглеске, али то би могло бити само лажно сећање украдено из ЈуТјуб видео снимци гараже Харија Меткалфа.
Али, у томе је ствар – овај аутомобил је толико иконичан, тако дивљи и тако одмах препознатљив, да већ некако делује познато. То је као митска звер, можда Грифон. Сви бисмо то могли описати као да смо јахали на његовим пернатим леђима, иако то нико никада није.
Скоро да сам се осећао незаинтересовано ходајући око њега у штабу Мадлане, али онда сам се изненада ошамарио у чистој неверици да сам у близини и да сам чак додирнуо Свети грал супераутомобила са плакатима за спаваће собе.
Заиста је било прилично надреално, јер Цоунтацх има исту сирову, механичку чврстину коју имају многи аутомобили из 70-их. Чак и Мини Цоопер има ту атмосферу ковану од челика као да је могла доћи из индустријске револуције.
Али древни амбијент је место где се завршавају сличности између других аутомобила из 70-их, јер ова ствар има све дизајнерске назнаке свемирског брода, а не нешто што вози господин Бин.
И то зато што је Цоунтацх замишљен у доба свемирске трке, када је будућност била узбудљива и када су летећи аутомобили били фантастична могућност. Мислим да је чим је прошао 21. октобар 2015. (дан када је Марти Мекфлај отпутовао у будућност у Повратак у будућност ИИ) и схватили смо да не добијамо одговарајуће ховерборде, наш поглед на будућност је био мање ентузијастичан.
Издање за 25. годишњицу, објављено 1988. године, врхунско је Цоунтацх. То је најекстремнији у погледу стила и далеко је од мекших линија оригиналног модела ЛП400 из 1974. године.
За ово последње ура, позван је још један напредни, генијални дизајнер да дода екстремније делове Гандинијевом ренду за сир. Хорацио Пагани.
Чувени ваздушни канали постављени на врху су продужени и излазна ребра ротирана, што је омогућило да се ротирају и кутије за усис ваздуха, чиме је ослобођен простор око радијатора, што је омогућило бољи проток ваздуха и хлађење. Не само да је то побољшало аутомобил технички, већ и естетски, јер је створило непрекиднију линију крова на бочном профилу.
Цоунтацх у црном ме тера да се запитам да ли је Дартх Вадер икада имао возачку дозволу?
Доња ребра у стилу Тестаросса такође су помогла хлађењу мотора и задњих кочница, што је заједно са префињеном аеродинамиком омогућило издању за 25. годишњицу да оствари најбрже 0-100 км/х од свих Цоунтацх варијанти.
Па како је Казуки-сан рафинирао Паганијеве префињености? „Суптилно“ није реч која се често повезује са Ламборгхини Цоунтацх, али суптилан је био приступ који је заузет приликом модификације овог конкретног модела поводом 25. годишњице. Ако пажљиво погледате, видећете да су и предњи и задњи лукови точкова проширени, уз задржавање оригиналних контура. Браници су такође изглађени, а што је најприметније, аутомобил је залупљен ваздушним вешањем.
То је омогућило Казуки-сану да угура сет точкова који доликује овом гиганту из Болоње. Ништа мање од централних брава ББС Е57 димензија 17×9 инча напред и 18×14,5 инча позади.
Цоунтацх је вероватно најконтроверзнији и најрадикалнији дизајн аутомобила нашег доба, али можда је оно што је за неке још више љуто или богохулно за неке људе то што имају класични супераутомобил.
Слободно допустите да ваши крици беса преплаве одељак за коментаре – мислим да то неће ни мало сметати Марчелу Гандинију.
Тоби Тхиер
инстаграм _тобинста_
тобитхиер.цо.ук
More Stories
2022 Киа Ниро Плуг-Ин Хибрид ЕКС Премиум преглед и пробна вожња: зависници од аутомобила
Које измене треба да урадим на свом камиону?
Махиндра & Цхарге+Зоне ће развити Инфра за пуњење за своје електричне теренце