May 20, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Масератијев МЦ20: Снажан мотор у новом супераутомобилу

Масератијев МЦ20: Снажан мотор у новом супераутомобилу

Име Масерати има тенденцију да дочара слике ниских италијанских купеа, али у стварности, познати бренд није понудио прави спортски аутомобил од када је ограничена производња МЦ12 дебитовала 2004. године. Компанија је дебитовала као произвођач аутомобила у 1926. са тркачким аутомобилом Типо 26 и убрзо постао велики такмичар у мотоспорту, али деценије које су обезбеђивале су биле бурне, а компанија је променила власника неколико пута пре него што је Фијат преузео власништво 1993. и затим предао узде Фијату -у власништву марке Феррари.

Масерати би наводно постао Ферраријево луксузно одељење када је преузео пуно власништво над компанијом 1999. године, а годинама након тога Феррари обезбеђује конвенционалније верзије својих погонских агрегата са високим намотајем за Масерати за употребу у возилима као што су Гхибли лимузина и Леванте спортско-утилити. . Али под већим заставом Фијат-Крајслер, Масератијеви модели су такође наследили доста ручног хардвера са других места у портфељу групе, а напори у развоју у глацијском темпу додали су недавне борбе бренда да одржи своју репутацију.

Увођење МЦ20 означава потпуно ново поглавље за Масерати, који је сада део Стеллантиса. Прави чист дизајн, двосед је подржан потпуно новом монокок шасијом од угљеничних влакана која је развијена у компанији и направљена у Модени, Италија. Подешавање вешања у стилу двоструких држача на предњем и задњем делу аутомобила повезано је са шасијом преко алуминијумских оквира, а аеродинамична каросерија и аеродинамика од угљеничних влакана су резултат више од две хиљаде сати тестирања у аеротунелу Даллара , заједно са опсежном рачунарском симулацијом динамике флуида.

Јединствени нови 'Неттуно' мотор покреће овај Масерати вредан 212.000 долара
МЦ20. Масерати

Неттуно мотор

Погонски склоп је место где ствари почињу да постају заиста занимљиве. Мотивација долази од Масератијевог 3,-литарског В6 мотора „Неттуно” са два турбо пуњача, потпуно нове електране која је такође развијена у компанији Масерати. Нова електрана се може похвалити технологијом двоструког сагоревања на захтев преузетом из Формуле 1, која поставља комору за сагоревање између централне свећице и конвенционалне коморе за сагоревање како би се обезбедило прецизније сагоревање, заузврат побољшавајући ефикасност мотора као и његове перформансе .

[Related: Maserati’s new luxury SUV transforms from hot rod to off-roading beast]

Резултат је један од мотора са највећом снагом у аутомобилској индустрији данас, а максимални излазни бројеви од 621 коњских снага и 538 фунти-стопа обртног момента дају овом купеу од 3.330 фунти најбољи у класи однос снаге и тежине међу осталим ривали који потичу из брендова као што су Ламборгхини, Порсцхе и МцЛарен. То је добро за сада и овде, али Масерати је такође мудро узео дуг поглед када је развијао платформу МЦ20, која је од самог почетка дизајнирана да подржава потпуно електрична варијанта. ЕВ би требало да изађе на улице за неколико година.

унутар Масерати супераутомобила
Унутар МЦ20. Масерати

За воланом

Смештајући се на чело, одмах је очигледно да МЦ20 циља на оне који траже брзи спортски аутомобил за грандиозне турнеје као што је 911 Турбо С, а не огољену играчку за стазу. Нестала је Масератијева унутрашња склопна опрема ранијих модела која је често могла пратити своје порекло до возила као што је Додге Дуранго. Уместо тога, МЦ20 се може похвалити потпуно прилагођеним кокпитом умотаним у карбонска влакна, алкантару и брушени челик.

Група дигиталних мерача високе резолуције од 10,25 инча пружа потребне податке у реалном времену и информације о перформансама, док екран осетљив на додир од 10,25 инча са бежичном Аппле ЦарПлаи и Андроид Ауто компатибилношћу обавља послове инфотаинмент-а са оштром графиком и брзим одзивом. Дуж централног тунела налазе се контроле за режиме вожње (Вет, ГТ, Спорт и Цорса), као и крутост вешања, режими мењача, закључавање прозора и врата, и физичке контроле за аудио систем. У међувремену, волан са равним дном садржи тастере за паљење и контролу покретања, као и темпомат и подешавања медија. Распоред је неоптерећен, интуитивно дизајниран и отмен. И за разлику од већине спортских аутомобила са средњим мотором, у МЦ20 је изненађујуће лако ући и изаћи – захваљујући релативно витким бочним праговима монокока, лептир вратима и издашној количини простора за главу за то.

[Related: Anyone can drive a supercar, but truly tapping its potential is another matter]

Мотор оживљава уз живахно режање које се брзо повлачи у позадину. Масерати је урадио добар посао да овај нови В6 звучи егзотично, али, као и многи данашњи мотори, његова личност је маскирана инхерентним ефектом пригушивања његових турбопуњача. Пребацивање са ГТ режима на Спорт или Цорса режим ће отворити издувни вентил за више звучне драме, али је и даље мало превише тих за наш укус. Чак и при кључању, бука пута и ветра често ће надјачати звучни запис мотора, што може отежати подешавање времена за прелазак на виши степен преноса приликом ручног управљања зупчаницима помоћу лопатица.

Срећом, мењач са двоструким квачилом је довољно добро програмиран да га се у већини ситуација остави сам. Остављен у ГТ режиму, ради у позадини како би тихо испоручио готово беспрекорне промене у нормалним ситуацијама вожње. Ово такође поставља амортизере вешања у њихово најусаглашеније подешавање, које је чврсто као спортски аутомобил, али је и даље пријатно за редовну употребу чак и на попуњеним улицама Лос Анђелеса.

Јединствени нови 'Неттуно' мотор покреће овај Масерати вредан 212.000 долара
Масерати МЦ20. Бредли Игер

Дигитални ретровизор

Свакодневна употребљивост МЦ20 је такође значајно појачана његовим дигиталним ретровизором, који приказује приказ у реалном времену са камере постављене на задњем делу аутомобила. Традиционални ретровизори у аутомобилима са средњим мотором обично нуде поглед на сунчеву светлост кроз задње стакло и ништа друго, али неоптерећени поглед дигиталног ретровизора на спољни свет иза вас олакшава проверу ваших слепих углова када се борите за позицију на Немилосрдни системи аутопутева ЛА. Поред тога, МЦ20 се чак може похвалити и са два одељка за одлагање – један на предњем делу аутомобила, а други, већи простор одмах иза моторног простора позади. Готово је практично!

Наравно, не би требало да буде изненађење да МЦ20 заиста сија на кривудавом асфалту који покрива Националну шуму Анђелеса око сат времена североисточно од центра града. Сигурна равнотежа, снага заустављања која улива самопоуздање и невероватно брзо убрзање су све на менију, као и прецизан одговор летве управљача са брзим односом. Специјално развијени летњи пнеуматици Бридгестоне Потенза Спорт нуде доста приањања за вожњу по задњим путевима без компромиса у погледу буке и грубости са којима гума усмерена на стазу често долази, али бисмо очекивали да ћемо ово последње видети на хардкорским итерацијама МЦ20 који ће вероватно доћи доле.

Ови брзи, вијугави делови пута дали су нам прилику да испробамо Спорт и Цорса режиме МЦ20. Подешавање првог је идеално за посао (као што име имплицира, Цорса је најпогоднија за врући круг на затвореној стази), али заиста желимо да МЦ20 такође нуди прилагођени режим вожње који омогућава потенцијалним власницима да мешају и ускладите различите подесиве параметре возила према њиховим жељама. Без обзира на то, МЦ20 је узбудљив плесни партнер у брдима и изненађујуће цивилна машина по граду. Али опет, почетна цена од 212.000 долара (тестирано 256.050 долара) има тенденцију да поставља нека висока очекивања.

Срећом, Масерати такође има планове који се протежу даље од супераутомобила вредних четврт милиона долара попут МЦ20. Тхе недавно најављени Грецале спорт-утилити, на пример, усмерен је директно на купце Порсцхе Мацана. Кросовер ће имати пуно технологије која је представљена у МЦ20 (укључујући Неттуно В6 у вишим нивоима опреме), а такође ће вероватно играти фундаменталну улогу у преласку бренда на електрифициране погонске склопове.

У међувремену, имућни купци спортских аутомобила који желе да уживају у тренутку, а истовремено се клоне уобичајених осумњичених, било би мудро да задрже МЦ20 на својој ужој листи.