July 16, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Продаја електричних возила је јака, али долазе отпуштања у Тесли и Ривиану

Упркос томе што је продаја електричних возила порасла за више од 80% у 2021. и настоји да се исто уради ове године, Тесла и Ривиан ће смањити запослене.

Шеталиште Тесла штаба
Тесла је затворио канцеларију у Сан Матеу у Калифорнији, отпустивши 229 запослених.

У ствари, извршни директор Тесле Елон Муск већ је алудирао на чињеницу да ће компанија смањити број својих радника, барем краткорочно, за чак 10 процената. Компанија је успела тог уторка, откривајући да отпушта 229 људи док затвара канцеларију у Сан Матеу у Калифорнији.

Канцеларија је обављала послове везане за Теслину технологију полуаутономне вожње Аутопилот и биће трајно затворена.

У међувремену, прича се да се Ривиан спрема за промену својих запослених, а те гласине су се само појачавале јер је оснивач и извршни директор компаније РЈ Сцаринге наводно послао запосленима е-поруку у којој каже да ће запосленима обезбедити отпуштања и суспензије неких програма као део промена долази код произвођача електричних возила.

Тешка времена приморавају доношење одлука

Према извештај Ројтерса, Сцаринге је рекао запосленима у имејлу: „Ривиан није имун на тренутне економске околности и морамо да се уверимо да можемо да растемо одрживо. Компанија је поделила имејл са Ројтерсом, саопштила је новинска агенција.

РЈ Сцаринге говори
Оснивач и извршни директор Ривиана РЈ Сцаринге рекао је запосленима у мејлу да ће компанија разговарати о плановима за отпуштање запослених и смањење неких пројеката.

Иако је компанија „финансијски добро позиционирана“, биће „давање приоритета одређеним програмима (и заустављање неких“. Компанија је саопштила да је имала 16 милијарди долара у готовини на крају првог квартала, Сцаринге је рекао инвеститорима да произвођач електричних возила има довољно новца да отвори своју другу фабрику у Џорџији 2025. године, наводно од 5 милијарди долара.

Међутим, компанија разматра дугорочни утицај свог запошљавања и престала је да додаје запослене који нису у производњи — слично као Тесла — и тражи начине да смањи трошкове јер узима у обзир колико јој је запослених потребно и покушава да буде хируршки у својим резовима, предложио је Сцаринге у мејлу, пренео је Ројтерс.

Не зна се колико ће радника бити отпуштено, али Блоомберг Невс је објавио тај број би могао да износи чак 5% њене радне снаге, што прелази 10.000 људи. Произвођач електричних возила има канцеларије у Калифорнији и фабрику у Илиноису.

Помало изненађујуће

Покрет долази Ривиан је прошле недеље рекао акционарима да је компанија произвела 4.401 возило у другом кварталу, скоро удвостручио своју производњу у првом кварталу и на путу је да испуни свој циљ производње 25.000 електричних пикапа и СУВ-а 2022.

Подна шасија Ривиан
Званичници Ривијана нису разговарали о томе који тип возила ће фабрика у Џорџији производити када почне да се производи 2024.

Укупно је надмашило пројекције многих аналитичара, укључујући РБЦ Цапитал Маркетс, који је предвиђао да ће Ривиан произвести само 3.400 возила. Компанија треба да направи око 9.000 својих Р1Т пикапа и Р1С спортских теренских возила у сваком од наредна два квартала да би постигла свој производни циљ.

Поред производње више од 4,4 хиљаде возила, испоручено је 4.467 возила, што је скоро четири пута више него у прва три месеца ове године. Бројке су мање од првобитног предвиђања за 2022. годину, које је компанија преполовила у марту након што се борила са недостатком делова, посебно полупроводника, и другим проблемима.

„Ове бројке остају у складу са очекивањима компаније, и она верује да је на правом путу да испуни претходно дате смернице за производњу од 25.000 годишње“, наводи се у саопштењу компаније — једино што је наведено у саопштењу.

Званичници су рекли да планирају да раде у две смене пет дана недељно током друге половине године како би испунили свој циљ од 25 хиљада. Тренутно, компанија има повремени распоред и само једну смену.

Фабрика компаније, некадашња локација Митсубисхија у Нормалу, Илиноис, може да произведе 150.000 возила годишње. Међутим, званичници су рекли да планови предвиђају проширење тог капацитета на 200.000 јединица до 2023. године, иако је извршни директор Сцаринге рекао у марту компанија је циљала производњу 55.000 возила.