May 20, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

Toyota GR Yaris

Тоиота ГР Иарис Тхрас… Вожен

Поново се упознајемо са веома хваљеном Тоиотом ГР Иарисом годину дана након што је перформансни отвор представљен на локалном тржишту.

Тојота у Јужној Африци је у ово доба прошле године представила један од најтоплијих хечбекова у последње време на СА тржиште. ГР Иарис су дочекали ентузијасти перформанси, који су сви жељни да виде да ли је мали аутомобил оправдао популарност коју је стекао у иностранству.

Присуствовали смо националном догађају вожње и вожње у Јоханесбургу и околини. Удаљили смо се од друмске вожње и праћења времена са веома повољним утиском. Ауто је био чак и бољи него што смо очекивали. Међутим, догађаји лансирања су скројени тако да истакну предности аутомобила и прикажу његове слабости.

Па како би се Тоиота ГР Иарис снашла у свету, далеко од глатког катрана стазе или отворених аутопутева и споредних путева. То је питање на које смо тражили одговор када смо провели неколико дана са рели представником доле у ​​Кејпу, истражујући неке од наших омиљених путева.

Пратите Доубле Апек укључен инстаграм и Фејсбук где делимо више ауто садржаја.

Мали пакети

Тоиота ГР Иарис је одличан пример динамита који долази у малим паковањима. Бројке наслова су импресивне када се узме у обзир извор. Максимална снага је процењена на 198 кВ заједно са 360 Нм обртања. Бројеви су упоредиви са већином хот хатцхева ових дана.

Међутим, мотор Г16Е-ГТС производи ове бројке од само 1,6 литара и три цилиндра. Дизајн са три посуде изабран је, делимично, да смањи масу. Поново настављајући са трендом, Тојота се уклапа у ГР искључиво са шестостепеним мануелним мењачем, док је већина произвођача аутомобила прешла на аутоматизоване алтернативе. И релативно је мале тежине, око 1,3 тоне, у поређењу са већином ривала.

Бројеви перформанси на правој линији нису у потпуности импресивни, али ако свој живот мерите четврт миље у исто време, овај аутомобил вероватно није за вас. Званична статистика каже да џепна ракета може да убрза од -100 км/х за 5,5 секунди и да има електронски ограничену максималну брзину од 230 км/х.

Кликните овде да прочитате о Тоиоти ГР Цоролла Хатцху који дели мотор са Иарисом.

Сингле Вариант

Веома мала алокација јединица стигла је у земљу када је ГР Иарис представљен прошле године. Били су подељени у две врсте: рели и регуларне верзије. Потражња за моделом навела је Тоиоту СА да уведе другу серију јединица. Овог пута су сви у рели варијанти.

То значи Торсен диференцијале са ограниченим проклизавањем на обе осовине, вешање прилагођено перформансама, ревидирану калибрацију серво управљача и 18-инчне ББС коване алуминијумске фелне обувене Мицхелин Пилот Спорт 4С гумама. Знаш, све добре ствари. Али како се то преводи на путу, чули смо да питате.

Греат Дривес

Постоје сјајни путеви и одлични аутомобили, али одлична вожња долази из комбинације то двоје. Не бисте узели Бугатти Веирон на рели бину и питали се зашто сте разочарани. На исти начин не би требало да возите ГР Иарис на отвореном путу и ​​очекујете да ћете бити одушевљени.

Срећом, на Кејп полуострву постоји обиље путева који су идеално прилагођени предностима овог аутомобила. Већина би била идеална бина на мом жељеном ВРЦ СА догађају. Током неколико дана испробали смо многе од њих.

Фактор забаве 11

Цхапман’с Цоастал бласт, Редхилл Моунтаин јуриш, спринт Симон’с Товн, ноћна позорница Цецилиа Форест и други, слични комади катрана, је оно у чему се ГР истиче. Густи број углова и мали радијуси су оно за шта је овај аутомобил направљен. АВД систем у комбинацији са кратким међуосовинским растојањем омогућава веома брз напредак. Скоро да нема подуправљања јер ЛСД-ови раде унисоно како би расподелили обртни момент на сваку осовину и помогли да се аутомобил окрене око своје вертикалне осе.

У нормалном раду обртни момент је подељен 60:40 напред и назад. То се мења у зависности од режима који одаберете. Спорт је 30:70, а стаза 50:50. Тако да можете да изаберете одговор система – одлично! Постоји заиграност у поставци коју се обично не искуси у АВД машини. Већина се осећа везано и избегава фактор забаве, али не и ГР Иарис.

Права возачка машина

Веслање горе-доле тешком мјењачем механичког осећаја је права посластица, која се често пропушта у модерним аутомобилима са перформансама. Додавање треће педале такође омогућава да се вежба изгубљена уметност усклађивања обртаја, или пета на прстима како неки воле. Постоји прекидач који омогућава ЕЦУ-у да обави посао, али ако морате да га активирате, овај аутомобил није баш за вас.

Занимљиво је да је ГР Иарис један од оних ретких аутомобила који омогућавају возачу да кочи левом ногом. То је згодно за оне који више воле ову технику вожње. Већина ЕЦУ-а аутомобила ће смањити снагу ако су педале вхоа и го истовремено притиснуте. Али не овај Иарис. Ох, и ту је механичко окретање… овај, ручна кочница. Ни Тојота се није петљала са тим. Повуците ручицу и погон је искључен са задњих точкова да би се реп брже окретао.

Кликните овде да прочитате о приручнику ГР Супра који стиже у СА.

Реал Цхарацтер

Док сте потпуно ангажовани у искуству вожње, лако је превидети погонски систем смештен између предњих точкова. Трострука турбопуњена има много карактера. Има јаку природу и ствара велики притисак пуњења од око 3 000 о/мин. Али стварно иде северно од 4 000. Набој одатле до црвене линије је немилосрдан и може вас ухватити првих неколико пута.

Иако је звучни запис побољшан, и даље је забаван. Необичан звук мотора чини да звучи слично малом Поршеу 911. Турбо са кугличним лежајем звучи као да уситњава ваздух и постоји прикривено кијање гасовода када затворите гас.

Такође је вредно напоменути да у пакету постоји осећај као да ће ГР Иарис трпети батине још много година. Додатно ојачање каросерије, робусна радња мењача и хидраулички монтиран мотор дају му механички осећај Ниссан ГТ-Р.

Грипес

Заиста смо добро вежбали ГР Иарис-у. За то време смо приметили неколико малих замерки. Управљач, иако ласерски оштар, нема прави осећај. Има лепу меснату акцију, али се не можете ослонити на њу да бисте прецизно пренели нивое приањања предњег краја. Кочнице су изузетно јаке и не бледе, али им недостаје правилно напредовање. Газите и они раде, што је одлично када сте у максималном нападу, не толико између рели ста, овај… уврнутих делова пута.

Резиме

Изузетно нам је драго што можемо известити да су они почетни позитивни утисци о Тоиоти ГР Иарис који смо формирали пре годину дана и даље тачни. Ако ништа друго, сада су још јачи. Овај бучни мали аутомобил је апсолутни неред за вожњу. Ово би могао бити најзабавнији Тоиотин друмски аутомобил који смо икада возили.

Од звукова које производи до начина на који се враћа кроз седишта са високим подупирачима, можете рећи да су ГР Иарис дизајнирали они којима је задовољство у вожњи на првом месту. И за то, Тојоту треба похвалити.

Модел: Тоиота ГР Иарис

Цена: Р761 200

Мотор: 1,6-литарски редни три, са турбопуњачем

Преношење: шестостепени мануелни, АВД

Максимална снага: 198 кВ

Максимални обртни момент: 360 Нм

-100 км/х: 5,5 секунди

Максимална брзина: 230 км/х

Потрошња горива: 7,6 Л/100 км