May 8, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

BMW F1 Sauber

Четири чињенице о технологији Формуле 1 које можда нисте знали

Формула један је врхунац мотоспорта и садржи неке од најсјајнијих инжењерских умова који развијају најимпресивније технолошки најнапредније моторне спортске машинерије, а возачи затим одводе аутомобиле на стазу. Аутомобили Формуле 1 могу бити компликованији од просека и стално производе невероватне количине података и бескрајне количине чињеница.

Са значајним количинама података и деценијама историје, могли бисмо да копамо кроз времена кругова и резимеа трка да бисмо пронашли статистику Формуле 1 засновану на тркама. Међутим, у центру пажње стављамо техничку страну Формуле 1. Сакупили смо четири чињенице које Формула 1 Рацинг Тецхнологи можда не зна.

Мерцедес Формула 1 технологија у друмским аутомобилима

Да ли сте знали да сте можда били сведоци технологије Формуле 1 у акцији, а да то нисте знали? Неки од тимова Формуле 1 су продужеци великих произвођача аутомобила који праве друмске аутомобиле које можете видети сваког дана. Један од техничких циљева Формуле 1 је стварање технологије која ће на крају наћи свој пут у друмским аутомобилима које свако може купити.

Ако сте видели Мерцедес-Бенз са словима „АМГ“ на њему, гледате у возило са техничким везама са Мерцедес-АМГ Петронас Формула 1 тимом. Следећи пут када вас друмски аутомобил Мерцедес-АМГ прође на путу, никада нећете заборавити да је нека од технологија која је помогла Луису Хамилтону да постане један од највећих тркача свих времена иста технологија која вас је управо прошла.

Мерцедес је направио корак напред тако што је произвео Мерцедес-АМГ Пројецт Оне Схов Цар. Овај улични тркачки аутомобил је што ближе томе да има што више Мерцедесове технологије Формуле 1 у друмском аутомобилу. Заправо, мотор овог аутомобила је 1.6 В6 Хибрид Турбо агрегат дизајниран у сарадњи са тимом Формуле 1 на где су дизајнирани и направљени погонски агрегати Мерцедес Формула 1 ЕК Повер+ Формула 1.

Тркачки аутомобили Формуле 1 стварају довољно потисне силе за вожњу наопачке у тунелу

Док су технички напредни и поуздани агрегати значајан фактор у Формули 1, највећа ствар која одваја аутомобиле Формуле 1 од свих осталих тркачких категорија је аеродинамичка сила притиска. Потисна сила је аеродинамички концепт у коме сила подизања гура аутомобил надоле да би му дала више приањања и вуче манипулишући аеродинамичким отпором. Што су крила већа на болидима Формуле 1, то је већа сила притиска на болиде, чинећи их бржима у кривинама, али споријима на равнима.

Док сила потиска ствара боље приањање у тркачким аутомобилима, када се примењује у другачијој примени, сила потиска је главни фактор уздужне стабилности и контроле авиона са фиксним крилима. Теоретски, аутомобил Формуле 1 ствара довољно силе притиска да се вози наопачке по тунелу. Иако не препоручујемо да ово испробате, чињеница да аутомобил Формуле 1 може да се вози наопачке у тунелу никада не престаје да изненађује.

Напори Формуле 1 у погледу одрживости

Формула 1 је направила значајне промене како би врхунац мотоспорта учинио одрживијим и економски – уз увођење ограничења трошкова – и еколошки. Док напори за одрживост укључују високе циљеве као што је нула отпада на стази и ван ње, да ли сте знали да ће у блиској будућности мотори Формуле 1 претварати отпадне производе у лабораторијски створена горива која се могу користити у моторима са унутрашњим сагоревањем у будућности?

Представљена Формула један (10% мешавине етанола) у Формулу 1 2022. Када се уведу нови прописи о погонским јединицама 2025-26, мотор са унутрашњим сагоревањем више неће сагоревати фосилна горива. Пратећи циљ Формуле 1 да постане нето нула Ц02 до 2030. године, произвођачи погонских јединица Формуле 1 и њихови добављачи горива ће креирати „горива која се убацују“.

Ова „горива која се убацују“ ће бити направљена од непрехрамбене биомасе, комуналног отпада или шеме за хватање угљеника и биће компатибилна са стандардним моторима са унутрашњим сагоревањем у свему, од индустрије логистике на дуге релације до вашег друмског аутомобила.

Импресиван инжењеринг Пиреллијевих гума за мокро време

Формула 1 има ексклузивно партнерство са Пирелијем за дизајн и производњу тркачких гума од 2011. Пирелли је 2022. године представио нове гуме ниског профила од 18” за нове техничке прописе Формуле 1, величине која омогућава Пирелију да брзо пренесе технологију гума Формуле 1 на путеве ауто гуме. Док се конструкција и смеше пнеуматика стално мењају и побољшавају, сваки тип гума има задивљујуће инжењерство, ништа фасцинантније од пнеуматика са плавим пругама за мокро време.

Да ли сте знали да су мокре гуме Формуле 1 инжењерска чуда која могу да распрше воду из канте за смеће у секунди? Лудо, зар не?

Пирелли пнеуматици Формуле 1 за влажне временске услове су 10 мм шире од својих глатки. Имају посебно пројектован профил жлебова, дајући болидима Формуле 1 већу висину вожње како би помогли при аквапланингу и приањању. Газећи слој гума за мокро време је дизајниран да распрши 85 литара воде у секунди при 300 км/х. То је велика канта за отпад или стандардна када са водом у секунди.

Извор слике: Википедиа.орг