May 20, 2024

Automotive News

Uživajte najboljim automobilima

2022 Pickup Trucks

10 најчешћих одјевних предмета на популарним камионетима

Једна универзална истина у вези са власништвом возила је да је потребан одређени степен одржавања и одржавања да би било које возило било у оптималном стању. Свако возило има низ компоненти које се лако могу класификовати као „хабани предмети“, због чега је потребна замена у одређеним интервалима. Ово укључује неколико компоненти које се налазе на најпопуларнијим камионетима данашњице, као што су Цхеви Силверадо, ГМЦ Сиерра или Форд Ф-Сериес.

По природи, већина камиона се користи у разним условима, од којих су неки прилично тешки. Ово узрокује да се многи од горе наведених хабајућих предмета замарају много брже него што би иначе били на стандардним путничким аутомобилима. Ово даје већи значај идентификацији ових предмета који су склони хабању, како би се боље пратило њихово стање током радног века камиона.

Следи листа од 10 најчешћих предмета за хабање који се налазе на најпопуларнијим камионима данашњице.

Кочнице

Иако је опште познато да се кочнице које се налазе на сваком возилу временом троше, овај процес има тенденцију да се одвија убрзано на већини камиона. Ово првенствено произилази из чињенице да се камиони често користе за вучу и друге тешке сервисне апликације, што се показало прилично захтевним за кочиони систем возила у целини.

Кочионе плочице камиона, или кочионе папуче у случају задњих добош кочница, имају тенденцију да се троше брже него што би већина очекивала, чак и узрокујући оштећење њихових одговарајућих ротора ако се не промене на време. Ово захтева пажљиво разматрање, јер проактивно одржавање кочница спречава непотребне (и често скупе) поправке.

Про Труцк Схоцкс
Слика преко: ЦЈПониПартс

Шокови

Систем вешања камиона је такође вероватан прималац прекомерне злоупотребе, због различитог терена којим пролази већина камиона. Ово узима данак на ударце камиона, остављајући их неспособним да апсорбују вишак вибрација или кретања у било ком разумном степену. Ово чини вожњу која је ближа пловидби отвореним морем него крстарењу аутопутем.

Срећом, амортизери су прилично приступачни и широко доступни за куповину у већини кућа. У већини случајева, шокове је релативно лако заменити – за оне са просечним степеном механичке способности и сет основних алата којима располажу.

Кугласти зглоб

Кугласти зглобови су још једна ставка која је подложна хабању коју треба имати на уму када процењујете механичко стање вашег камиона. Ови зглобни зглобови повезују зглоб управљача камиона са његовим горњим и доњим ручицама. Међутим, с временом ови спојеви почињу да се троше, често узрокујући звецкање и звецкање унутар предњег краја камиона.

Одређени број камиона се показао склонијим хабању кугличних зглобова од других. Неки од најтеже погођених камиона укључују Цхеви Силверадо/ГМЦ Сиерра, од којих су оба била мучена проблемима овог типа током претходних генерација производње.

Лежајеви точка

Лежајеви точкова камиона такође су изложени значајном напрезању, због оптерећења које се на њих стално ставља. Када лежајеви точкова почну да се хабају, појављује се прекомерни крајњи зазор унутар главчине камиона. Ово, заузврат, само појачава овај већ успостављени образац хабања, што на крају захтева замену.

Најзначајнији симптом замора лежаја точка је бука урлања или режања која се емитује из погођене главчине. Присуство неисправног лежаја точка може се потврдити подизањем точкова камиона појединачно и провером да ли су вам руке постављене на гуму на позицијама од 12 сати и 6 сати.

Уобичајене гуме за све теренске камионе
Слика преко: МоторТренд

Гуме

Као што би се већина возача вероватно сложила, чини се да гуме никада не трају онолико дуго колико би неко желео. Додатна увреда повреди је значајно повећање цена гума у ​​протеклој деценији, што показује мало знакова да ће се ускоро стабилизовати. Данас се лако може потрошити више од 1.000 долара на куповину новог комплета гума за свој камион.

У већини случајева, власници камиона могу очекивати да замене гуме свог пикапа сваких 50.000-60.000 миља, остављајући мало сумње да ли гуме заиста треба да буду класификоване као хабајући предмет. У ствари, може се очекивати да ће просечан камион проћи 3-4 комплета гума током свог животног века.

Чауре

Предњи крај свих возила садржи одређени број специјалних чаура. Ове чауре су намењене да спрече вишак вибрација и елиминишу контакт метала са металом. Чауре овог типа се обично праве од гуме или сличних синтетичких материјала. Нажалост, овај материјал је подложан значајном пропадању током животног века возила, што захтева евентуалну замену.

Због често захтевних околности под којима се камион користи, чауре које се налазе у систему управљања камиона ретко издржавају тест времена. Ово је био посебно чест проблем међу Рам пикап камионима прошлих година, само је увећавао додатне проблеме са предњим делом по којима су такви камиони били тако широко познати.

Компоненте на ременски погон

Просечан камион има неколико различитих компоненти које покреће погонски каиш мотора. Неке од најзначајнијих од ових компоненти укључују алтернатор, пумпу серво управљача и компресор клима уређаја. Нажалост, свака од ових компоненти је склона хабању за себе, што често захтева замену у неком тренутку током радног века камиона.

Неки модели камиона имају тенденцију да имају проблеме ове врсте чешће од других. На пример, одређене године производње Цхеви Силверадо-а биле су донекле склоне проблемима у вези са пумпом/цревом серво управљача, док су неке Тојоте Тундре искусиле прилично велики део кварова водене пумпе.

Систем појасева за камионе
Слика преко: Форд камиони

Погонски ремен

Уз горе поменуту додатну опрему иде руку под руку погонски каиш мотора. Ови каишеви дистрибуирају енергију ротације са ременице радилице мотора на све остале додатке који се активирају ременицама, као што су алтернатор, пумпа за воду, пумпа серво управљача и компресор клима уређаја. Без обзира на то, чак и најјачи погонски каишеви захтевају периодичну замену.

Већина произвођача процењује да је животни век данашњих погонских каишева приближно 60.000 миља, мада ће неки каишеви трајати знатно дуже. Без обзира на ову чињеницу, важно је пратити хабање повезаног са погонским каишем вашег мотора, пажљиво проверавајући да ли има знакова пуцања и хабања.

Фан Цлутцх

Чини се да су многи данашњи камиони посебно склони кваровима квачила вентилатора током свог животног века. Познато је да проблеми овог типа утичу на већину модела камиона који имају стандардни механички вентилатор, иако су Фордови камиони неколико одређених берба изгледали посебно склони компликацијама ове природе, посебно након достизања прага од 100.000 миља.

Један од најчешћих знакова квара квачила вентилатора је прегревање мотора које се првенствено дешава у празном ходу или током вожње у саобраћају који се зауставља. Ово произилази из чињенице да се мањи проток ваздуха обично дистрибуира на радијатор када возило није у покрету, чиме се наглашава важност радног механичког вентилатора.

Свећице
Слика преко: ЦарИД

Свећице

Просечном мотору са унутрашњим сагоревањем је потребна искра у добром времену како би се олакшало ефикасно сагоревање. Ову варницу обезбеђује систем паљења мотора и испоручује се преко сета свећица. Нажалост, саме свећице не трају вечно и захтевају периодичну проверу/замену. У недостатку правилног одржавања система паљења, перформансе мотора имају тенденцију да пате.

Из тог разлога, важно је узети у обзир здравље свјећица које се налазе у мотору било којег камиона. Док већина мотора има један утикач по цилиндру, неки мотори, као што су многе Хеми јединице које се налазе у Рам камионима, заправо користе две свећице по цилиндру, што је укупно шеснаест свећица.