Добродошли у Хоониверсе вести! Као и увек, ово је недељни резиме највећих прича у аутомобилској индустрији без глупости. Ове недеље: БМВ надмашује себе са новим М2, Полестар дебитује са својим првим СУВ-ом, Форд задиркује нови Трансит направљен за природу, плус ваше вести за недељу.
2023 БМВ М2

Сва цурења информација која су сугерисала да би БМВ М2 друге генерације била прилично ружан су се показала тачним ове недеље. БМВ, који и даље мисли да нико није одвратан од њиховог дизајна, представио је већи, моћнији, тежи и технолошки напреднији спортски купе. Има доста тога да се распакује са овим, од чега ћу већину игнорисати.
Почевши од онога о чему су сви прво причали, стила. Најновији узорак столице из БМВ-овог дизајнерског тима је посебно незгодан и избочен дизајн. Превелики кутијасти усисници ваздуха пружају функционалну сврху као и велике решетке за бубреге. На срећу, поштедели су нас ужаса још једног дизајна са зубима као што се види на М3 и М4. Али „мишићави“ лукови точкова који га чине као бели слез у микроталасној пећници и недостатак већине препознатљивих БМВ М стилских ознака не чине му никакву корист.

Такође му не иде на руку чињеница да је тежак отприлике исто као и његов већи и моћнији М4 брат. Шестостепени мануелни М2 тежак је 3.814 лбс. док је осмостепена аутоматска верзија 3.867 лбс. То је преко сто фунти теже од стандардног М4 и мало је мање од 3.880 фунти тежине М4 Цомпетитиона. Али сада барем има више снаге да се то надокнади захваљујући прерађеном С58 3,0-литарском М ТвинПовер Турбо линијском шесторцу. 453 коњских снага и 406 лб.-фт. обртног момента у веома широком опсегу снаге би барем требало да га учини забавним за вожњу и веома убедљивим на стази. Убрзање од 0-100 км/х траје само 3,9 секунди са аутоматским и 4,1 секунде са мануелним.

М2 задржава своју чисту РВД поставку без икаквог АВД-а са скраћеним радним временом од његове веће браће и сестара. Али задржава свој стандардни активни М диференцијал, прилагодљиво М вешање и своје чудесно подешавање кочнице са подесивом осетљивошћу педале кочнице. Динамичка контрола стабилности је такође постала паметнија са могућношћу издавања корекција до 10к брже од других система контроле стабилности. Ту је и уграђени тајмер круга и „М Дрифт Анализер“ који бележи трајање, раздаљину и угао болесног заношења са којим је возач управо изашао са изложбе аутомобила. Нема шансе да ово буде злоупотребљено.
БМВ М2 за 2023. лансираће се широм света следећег априла. Цене у САД почињу од 62.200 долара плус одредиште и руковање од 995 долара.
[Source: BMW]
2024 Полестар 3

Полестар је одлучио да жели да штампа новац производњом свог првог СУВ-а. Полестар 3 је потпуно електрични премиум СУВ са пет седишта са импресивним перформансама и дугом листом стандардних карактеристика. То ће бити први Полестар који ће бити изграђен на два континента, а америчка производња је на мапи пута за њега.
Сада препознатљиви Полестар стил је преведен на своју највећу платформу до сада, и још увек стоји. „Полестар 3 премијерно представља нови аеродинамички профил где је снажан фокус стављен на задржавање обележја СУВ-а… Ово је вођено суптилном, али ефикасном аеродинамичком оптимизацијом – укључујући предње аерокрило интегрисано у хаубу, аеро крило интегрисано у задње спојлер и задње аеро лопатице.”

Снага долази из батерије од 111 кВх која напаја два електромотора, по један на свакој осовини. Постоји мало позади пристрасна расподела снаге, али АВД вуча ће добро доћи са својом астрономском оценом снаге. 483 коњских снага и 620 лб.-фт. обртног момента је стандардна спецификација, али избор за Перформанце Пацкаге повећава то на 510 коњских снага и 671 лб.-фт. Постоји векторски обртни момент на задњој осовини и функција искључивања која омогућава 3 да ради као возило са предњим погоном ради уштеде енергије. У европском ВЛТП циклусу процењују домет вожње од 610 км или отприлике 380 миља по пуњењу. ЕПА бројеви су обично нижи.

Постоји мноштво стандардних функција које помажу да се оправда његова почетна цена. Стандардна опрема на свим верзијама укључује ваздушно ослањање, панорамски стаклени кров пуне дужине, потпуно ЛЕД осветљење изнутра и споља, ручке на вратима које се могу увлачити са сензором близине и 21-инчне алуминијумске фелне. Плус Пацк и Пилот Пацк су стандардно опремљени за прву моделну годину, аудио систем са 25 звучника компаније Боверс & Вилкинс са 3Д сурроунд звуком и Долби Атмос могућношћу, меким затварањем врата, хеад-уп дисплејом и Пилот Ассист-ом. Пилот Пацк ће такође додати додатну контролну јединицу компаније НВИДИА која управља са три камере, четири ултразвучна сензора и чишћењем за предње и задње камере, пружајући тачне податке у реалном времену о околини аутомобила. Ово омогућава побољшано 3Д скенирање околине аутомобила са више детаља и помаже у припреми аутомобила за аутономну вожњу.
Када Полестар 3 буде у продаји у другом кварталу следеће године, његова МСРП ће бити постављена на 89.900 евра или отприлике 87.500 долара. Цене у САД могу да се разликују с обзиром на то да ћемо своје правити код куће. Очекује се да ће Волво Царс у Риџвилу, СЦ, додати додатне производне капацитете до 2024. До тада ће се сви Полестар 3 широм света производити у Волвовој фабрици у Ченгдуу у Кини.
[Source: Polestar]
Форд Трансит Траил задиркивао
Форд иде на све инфлуенсере у вашем Инстаграм фиду који користе хештег #ванлифе са овим. Форд Трансит је један од најсвестранијих и најпопуларнијих комбија и недавно је преузео нову улогу опреме за камповање за многе своје авантуристичке власнике. Дакле, Форд нуди нову верзију само за њих под називом Форд Трансит Траил. Не зна се много о томе јер имамо само тизер твит за прикупљање информација, али њихове намере су јасне.
Очекује се да ће Трансит Траил бити робуснији и способнији комби, можда са више уграђених функција за слетање или предуслови за јако прилагођену опрему за камповање. Очекујте црну пластичну облогу каросерије (што као што знате значи да је то практично рели аутомобил), АВД, можда мали лифт и неке гуме за све терене. Више ће бити откривено следећег месеца. Знаћете да је на продајним местима када милиони људи који излазе напоље да би побегли од модерног друштва проводе све време са камером у лицу причајући о свом новом комбију који вероватно кошта превелику количину новца.
[Source: Ford]
Које су твоје аутомобилске вести?

То је све што имам за тебе ове недеље, па је сада твој ред. Ако сте нешто видели, поправили, све покварили или на други начин урадили било шта, чак и на даљину у вези са аутомобилом, што желите да поделите са својим колегом, звучите у коментарима.
Угодан викенд.
More Stories
2022 Киа Ниро Плуг-Ин Хибрид ЕКС Премиум преглед и пробна вожња: зависници од аутомобила
Које измене треба да урадим на свом камиону?
Махиндра & Цхарге+Зоне ће развити Инфра за пуњење за своје електричне теренце